Skip to the main content

Preliminary communication

Uloga vježbeničkih tvrtki u poboljšanju izvršnih funkcija kod srednjoškolaca

Vlatka Šimunović
Ana Šatović orcid id orcid.org/0000-0001-7844-2720 ; Private Grammar School and Economic School Katarina Zrinski, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 616 Kb

page 35-46

downloads: 508

cite

Full text: english pdf 616 Kb

page 35-46

downloads: 192

cite


Abstract

U ovom radu razmatramo sudjelovanje mladih ljudi u vježbeničkim tvrtkama kao jednom od načina za poboljšanje njihovih izvršnih funkcija. Pod izvršnim funkcijama podrazumijevaju se kognitivni procesi koji koordinirano djeluju kako bi upravljali percepcijom, emocijom,
mislima i akcijom i koji su u osnovi kapaciteta svake osobe da se angažira u svrsishodnom, organiziranom, strateškom, samoregulirajućem ponašanju usmjerenom na cilj. Izvršne funkcije ključne su kontrolne komponente spoznaje, ali i ponašanja, emocija i socijalnih odnosa. One se razvijaju tijekom djetinjstva i adolescencije do rane odrasle dobi. Kod neke djece i mladih taj razvoj je sporiji ili uz teškoće. Zbog važnosti izvršnih funkcija, razvijaju se različiti programi čija je svrha poboljšanje tog razvoja. S obzirom na značajke vježbeničkih tvrtki kao motivirajuće, dinamične aktivnosti koje uključuju natjecanje i suradnju s drugima te identificiranih značajki intervencijskih programa koje se koriste za poboljšanje izvršnih funkcija, zaključujemo da bi vježbeničke tvrtke, osim za stjecanje znanja i vještina potrebnih
za poduzetništvo, također mogle imati vrijednost u poboljšanju ključnih komponenti izvršnih funkcija: fokusiranosti pažnje, inhibicije, radnog pamćenja i kognitivne fleksibilnosti.

Keywords

izvršne funkcije; intervencijski programi za razvoj izvršnih funkcija; razvoj izvršnih funkcija; vježbeničke tvrtke

Hrčak ID:

230518

URI

https://hrcak.srce.hr/230518

Publication date:

19.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.260 *