Skip to the main content

Review article

Modeli digitalne zrelosti poduzeća - objašnjenje, pregled literature i analiza

Žarko Kruljac orcid id orcid.org/0000-0003-4771-6324 ; Faculty of Economics & Business, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Danijel Knežević orcid id orcid.org/0000-0003-0422-4610 ; European Business School Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 636 Kb

page 72-84

downloads: 990

cite

Full text: english pdf 636 Kb

page 72-84

downloads: 414

cite


Abstract

Posljednjih nekoliko godina raste zainteresiranost istraživača za istraživanjima područja digitalne transformacije poslovanja i modela digitalne zrelosti. Digitalna transformacija zahvatila je veliki broj poduzeća iz različitih industrija zbog čega i modeli zrelosti postaju
sve značajniji. U literaturi je identificiran značajan broj modela zrelosti (preko 150 prema dostupnoj literaturi), međutim, samo manji dio se odnosi na modele koji istražuju digitalnu zrelost poduzeća. Glavni cilj rada je dati relevantan pregled literature i analizu modela digitalne
zrelosti poduzeća kako bi se na temelju rezultata analize mogao dobiti uvid u područja koja se mogu poboljšati, što bi bio korak u smjeru standardizacije modela digitalne zrelosti. Ostali ciljevi rada su objasniti ulogu modela digitalne zrelosti poduzeća u procesu digitalne
transformacije poslovanja kao i definirati modele digitalne zrelosti. Pregledom literature utvrđeno je 20 modela digitalne zrelosti poduzeća koji su i analizirani. Doprinos rada ogleda se ne samo u analizi identificiranih modela digitalne zrelosti, već i na temelju istraživanja
proširenjem dodatnih informacija (primjerice, postojanjem faktora, podfaktora (indikatora) i procesa mjerenja zrelosti) i kao takva je novost u literaturi. Autori na sveobuhvatan način analiziraju modele digitalne zrelosti poduzeća ukazujući na pojedinačne nedostatke u odnosu na ključne preporuke dizajniranja modela zrelosti. Također, analizom nedostataka u odnosu na preporuke dizajniranja modela zrelosti autori procjenjuju znanstveni doprinos i moguću znanstvenu primjenu pojedinih modela digitalne zrelosti poduzeća. Analizom je utvrđeno da postoje značajni nedostaci u istraživanjima digitalne zrelosti kao i to da su postojeći modeli uglavnom deskriptivni i linearni, ali i da modelima nedostaje veća povezanost s teorijom. Na temelju analize dane su i preporuke za budući razvoj modela procjene digitalne transformacije poduzeća.

Keywords

digitalna transformacija poduzeća; modeli digitalne zrelosti poduzeća; pregled literature

Hrčak ID:

230577

URI

https://hrcak.srce.hr/230577

Publication date:

19.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.623 *