Skip to the main content

Review article

IMPERATIV KAO SINTAKTIČKO SREDSTVO OSTVARIVANJA KONATIVNE FUNKCIJE TEKSTA NA PRIMJERU NJEMAČKOGA KATALOGA PUTOVANJA

Emira Premrov ; College of Hotel and Tourism Management Bled


Full text: croatian pdf 248 Kb

page 232-232

downloads: 475

cite

Full text: english pdf 28 Kb

page 215-231

downloads: 202

cite


Abstract

Jezik nije samo kognitivni alat za razmjenu misli i za emocionalno izražavanje, već u isto vrijeme predstavlja ogledalo društva i djeluje kao posrednik sociokulturnoga iskustva i vrijednosti. Kao oblik profesionalne komunikacije i oglašavanja, katalog putovanja služi se jezičnim sredstvima u cilju nagovaranja mogućih kupaca, tj. za ostvarenje konativne funkcije teksta. Takvoj uporabi reklamnoga jezika cilj je učinkovit i produktivan marketing turističkih proizvoda i usluga, odnosno njihov utjecaj na percepciju potrošača, tako da su proizvodi ili usluge, koje se nude, u očima kupca toliko privlačne da im to daje prednost u odnosu na druge konkurentske ponude. Važnu ulogu u provedbi ovoga cilja imaju primijenjena verbalna sredstva. Članak predstavlja pokušaj osvjetljavanja imperativa kao sintaktičkoga sredstva za provođenje apelativne funkcije u korpusu, koji se sastoji od tekstova kataloga putovanja na njemačkome jeziku. Uporaba imperativa kao jezičnoga sredstva u ovakvim tipovima tekstova, koji osim informativne svrhe imaju i svrhu oglašavanja, više ne predstavlja sredstvo za izražavanje naredbi ili zabrana, već služi za izražavanje preporuka.

Keywords

imperativ; persuasivna funkcija; konativna funkcija; katalog putovanja; reklamni jezik

Hrčak ID:

230824

URI

https://hrcak.srce.hr/230824

Publication date:

9.7.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.614 *