Review article
https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.39
Kurikulum za predmet informacijska pismenost
Beba E. Rašidović
; University of Sarajevo, Faculty of Criminal Justice, Criminology and Security Studies, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Full text: bosnian pdf 661 Kb
page 39-47
downloads: 633
cite
APA 6th Edition
Rašidović, B.E. (2019). Kurikulum za predmet informacijska pismenost. Bosniaca, 24 (24), 39-47. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.39
MLA 8th Edition
Rašidović, Beba E.. "Kurikulum za predmet informacijska pismenost." Bosniaca, vol. 24, no. 24, 2019, pp. 39-47. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.39. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Rašidović, Beba E.. "Kurikulum za predmet informacijska pismenost." Bosniaca 24, no. 24 (2019): 39-47. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.39
Harvard
Rašidović, B.E. (2019). 'Kurikulum za predmet informacijska pismenost', Bosniaca, 24(24), pp. 39-47. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.39
Vancouver
Rašidović BE. Kurikulum za predmet informacijska pismenost. Bosniaca [Internet]. 2019 [cited 2024 December 22];24(24):39-47. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.39
IEEE
B.E. Rašidović, "Kurikulum za predmet informacijska pismenost", Bosniaca, vol.24, no. 24, pp. 39-47, 2019. [Online]. https://doi.org/10.37083/bosn.2019.24.39
Download JATS file
Abstract
Kontekst informacijskog društva i društva znanja predstavlja izazov za nove politike obrazovanja, koje se prilagođavaju potrebama tržišta rada, a tržište rada zahtijeva stalno usavršavanje i stjecanje novih znanja i vještina, što podrazumijeva kontinuirani proces učenja. Metakompetencije informacijske pismenosti doprinose razvijanju kreativnih sposobnosti za cjeloživotno učenje kroz educiranje svih učesnika obrazovnih procesa o boljem, učinkovitijem, svrhovitijem i kvalitetnijem korištenju, za izgradnju znanja, relevantnih informacija i izvora informacija, bez obzira da li su informacijski izvori i informacije sadržane u njima analognog, digitalnog ili virtuelnog porijekla. Iz takvoga značaja informacijske pismenosti proizlazi potreba inkorporacije ovih metakompetencija, kao temeljnih, u sve nastavno-znanstvene procese. U kontekstu promjena u društvu, reformi unutar visokog obrazovanja, promijenjene obrazovne paradigme i načina učenja, a u skladu s daljim razvojem informacijske pismenosti, nameće se kao neophodna potreba definiranja kurikuluma informacijske pismenosti u skladu s načelima aktivnog učenja. Cilj ovoga rada je predstaviti okvirni kurikulum za nastavni predmet informacijska pismenost.
Keywords
informacijska pismenost; metakompetencije informacijske pismenosti; samostalni nastavni predmet; kurikulum informacijske pismenosti
Hrčak ID:
231013
URI
https://hrcak.srce.hr/231013
Publication date:
18.12.2019.
Article data in other languages:
english
Visits: 1.914
*