Skip to the main content

Review article

Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece

Dora Vranjican orcid id orcid.org/0000-0002-9978-2270 ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Krešimir Prijatelj orcid id orcid.org/0000-0002-8056-3684 ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Iva Kuculo orcid id orcid.org/0000-0002-0271-3704 ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba


Full text: croatian pdf 268 Kb

page 319-338

downloads: 9.795

cite


Abstract

Tema ovog rada jest pregled spoznaja o socio-emocionalnom razvoju i utjecaja školskog konteksta za poticaj razvoja socio-emocionalnih kompetencija kod djece. Socio-emocionalni razvoj uključuje kontinuirano uspješno upravljanje vlastitim i tuđim potrebama u socijalnom kontekstu. Iz interakcije s članovima obitelji, odnosno primarnim skrbnicima, i iz dječjeg prirođenog temperamenta u ranom djetinjstvu razvija se sama sposobnost emocionalne regulacije. Socio-emocionalna kompetencija ključan je čimbenik predviđanja uspjeha u školi jer je povezana sa socijalnim, bihevioralnim i akademskim ishodima relevantnima za uspješan razvoj. Tijekom odrastanja djeca provode važan dio vremena u školi, a različiti čimbenici povezani s njihovim školovanjem imaju bitan utjecaj na razvoj njihovih socio-emocionalnih kompetencija. Rad obuhvaća pregled intervencija unutar školskog sustava kojima je cilj izgraditi socio-emocionalne kompetencije kod djece.

Keywords

pozitivan razvoj; socio-emocionalni razvoj; školska klima; školsko okruženje

Hrčak ID:

231177

URI

https://hrcak.srce.hr/231177

Publication date:

16.12.2019.

Visits: 13.949 *