Review article
Čimbenici koji utječu na pozitivan socio-emocionalni razvoj djece
Dora Vranjican
orcid.org/0000-0002-9978-2270
; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Krešimir Prijatelj
orcid.org/0000-0002-8056-3684
; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Iva Kuculo
orcid.org/0000-0002-0271-3704
; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba
Abstract
Tema ovog rada jest pregled spoznaja o socio-emocionalnom razvoju i utjecaja školskog konteksta za poticaj razvoja socio-emocionalnih kompetencija kod djece. Socio-emocionalni razvoj uključuje kontinuirano uspješno upravljanje vlastitim i tuđim potrebama u socijalnom kontekstu. Iz interakcije s članovima obitelji, odnosno primarnim skrbnicima, i iz dječjeg prirođenog temperamenta u ranom djetinjstvu razvija se sama sposobnost emocionalne regulacije. Socio-emocionalna kompetencija ključan je čimbenik predviđanja uspjeha u školi jer je povezana sa socijalnim, bihevioralnim i akademskim ishodima relevantnima za uspješan razvoj. Tijekom odrastanja djeca provode važan dio vremena u školi, a različiti čimbenici povezani s njihovim školovanjem imaju bitan utjecaj na razvoj njihovih socio-emocionalnih kompetencija. Rad obuhvaća pregled intervencija unutar školskog sustava kojima je cilj izgraditi socio-emocionalne kompetencije kod djece.
Keywords
pozitivan razvoj; socio-emocionalni razvoj; školska klima; školsko okruženje
Hrčak ID:
231177
URI
Publication date:
16.12.2019.
Visits: 13.649 *