Skip to the main content

Preliminary communication

Djeca rane dobi: uključenost s obzirom na različite vrste motoričkih sadržaja i multimedije tijekom njihove realizacije

Lucija Kostadin
Vilko Petrić ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Sanja Minić ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka


Full text: english pdf 231 Kb

page 129-144

downloads: 338

cite


Abstract

Cilj istraživanja je utvrditi sudjeluju li djeca rane dobi podjednako u svim ponuđenim vrstama motoričkih sadržaja i različitim vrstama njihove realizacije koje omogućuje i multimedija. Uzorak ispitanika činilo je 63 djece prosječne dobi od 2,3 godine koja su pohađala redoviti integrirani program u Dječjem vrtiću Rijeka. Varijable su formirane tipovima motoričkih sadržaja koji se mogu izvoditi tijekom kinezioloških aktivnosti: biotičko motoričko znanje, kineziološke igre, pripremne igre, motorički sadržaj uz multimediju. Aktivnosti su snimljene videokamerom, a primijenjene su metode uključivale promatranje i hi-kvadrat test. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika u uključenosti djece u pogledu tipova motoričkih sadržaja i primjene multimedije. Najveća uključenost zabilježena je u sljedećim sadržajima: svladavanje prepreka, rukovanje objektima, individualne kineziološke igre te opće pripremne vježbe na mjestu, dok u kontekstu multimedije tijekom realizacije motoričkih sadržaja djeca uglavnom preferiraju glazbu. Najmanja uključenost zabilježena je u sljedećim sadržajima: svladavanje otpora i timske kineziološke igre. Kod planiranja kinezioloških aktivnosti u djece rane dobi potrebno je poštivati njihov interes, što će povećati motivaciju i učinkovitost pri organiziranoj tjelesnoj aktivnosti.

Keywords

preference; motorički sadržaj; kineziološke aktivnosti; rana dob; multimedija

Hrčak ID:

232091

URI

https://hrcak.srce.hr/232091

Publication date:

23.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.413 *