Skip to the main content

Original scientific paper

SUVREMENI NOSAČI SLIKE I ZVUKA U FUNKCIJI ISTOVREMENOG DOŽIVLJAVANJA LIKOVNIH I GLAZBENIH UMJETNIČKIH DJELA

Janja Črčinovič Rozman ; Faculty of Education, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Matjaž Duh ; Faculty of Education, University of Maribor, Maribor, Slovenia


Full text: english pdf 104 Kb

page 276-283

downloads: 660

cite


Abstract

Obrađuju se mogućnosti povezivanja doživljavanja glazbenih i likovnih umjetničkih poruka, posredstvom suvremenih kvalitetnih nosača zvuka i slike, kod učenika nižih razreda osnovne škole. Posebna pozornost usmjerena je aktivnom prihvaćanju izabranih umjetničkih djela iz područja svjetske likovne i glazbene baštine, te stvaralačkoj reakciji koja treba uslijediti nakon doživljaja. Na području glazbe nastaju osjećaji koji su potaknuti glazbenim elementima i strukturama, dok na području likovne kulture nastaju osjećaji povezani s doživljavanjem skladnosti i izražajnosti likovnih elemenata. Cilj empirijskog istraživanja bio je ustanoviti sposobnost učenika za povezivanje likovnog i glazbenog područja, proučavanje doživljaja i reakcije kvalitetno prezentiranih glazbenih i likovnih djela. Praktična provjera teoretskih pretpostavki bila je izvedena na uzorku učenika razredne nastave osnovne škole u dobi između 6 i 11 godina. Prilikom povezivanja istovremenog doživljavanja glazbenih i likovnih djela u većem je broju primjera uočena statistički značajna razlika doživljavanja između mlađih i starijih učenika.

Keywords

aprecijacija; simultani doživljaj umjetnosti i glazbe; audio i vizualni mediji; osnovna škola

Hrčak ID:

21529

URI

https://hrcak.srce.hr/21529

Publication date:

27.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 2.001 *