Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.11

STAVOVI RODITELJA I RAZREDNIKA O OBLICIMA, UČINCIMA I TEŠKOĆAMA PARTNERSKIH ODNOSA IZMEĐU OBITELJI I ŠKOLE

Mirjana Knežević ; Dječji vrtić Lastavica u Osijeku, Osijek, Republika Hrvatska


Full text: croatian pdf 239 Kb

page 143-157

downloads: 1.082

cite


Abstract

Obitelj i odgojno-obrazovne ustanove dominantna su okruženja djeteta i zato je njihovo partnerstvo prijeko potrebno. Dok suradnja podrazumijeva pokušaj zadovoljavanja interesa obiju strana, pojam partnerstva, koji se danas sve više koristi, ističe ravnopravnost strana i toleranciju. U literaturi se ističu određeni učinci toga partnerstva kao što su bolji akademski uspjeh djece, bolji odnos djece prema školi te učiteljima i nastavnicima, osnaživanje obitelji te rasterećenje djece.
U empirijskom dijelu cilj je bio utvrditi koji oblik odnosa, tradicionalni ili partnerski, njeguju roditelji i razrednici, vide li prednosti partnerskoga odnosa za djecu, odnosno učenike te ispitati njihove stavove o teškoćama ostvarenja partnerskoga odnosa. Istraživanje na uzorku od 72 roditelja i 18 razrednika provedeno je tijekom rujna i listopada 2017. u Ugostiteljsko-turističkoj školi u Osijeku. Pri provedbi istraživanja koristio se postupak anketiranja. Podatci istraživanja obrađeni su deskriptivnom statistikom, prikazani su grafički i tablično i interpretirani su. Dobiveni rezultati pokazuju kako, unatoč teorijskom zagovaranju partnerskoga odnosa, roditelji i razrednici i dalje prakticiraju tradicionalan odnos iako obje skupine uzorka vide prednosti partnerskoga odnosa za djecu/učenike. Također, razrednici smatraju kako roditelji surađuju sa školom samo kada je to neophodno za daljnje obrazovanje njihova djeteta. Ispitivanjem stavova roditelja i razrednika utvrđeno je kako ne uočavaju teškoće partnerskih odnosa.

Keywords

partnerstvo; roditelji; razrednici; učenici

Hrčak ID:

233547

URI

https://hrcak.srce.hr/233547

Publication date:

2.12.2019.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.466 *