Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.16

Snaga priče u funkciji razvoja jezične pismenosti

Jasmina Delcheva Dizdarevikj ; Filozofski fakultet, Sveučilište sv. Ćirila i Metoda, Skoplje, Republika Sjeverna Makedonija
Vedran Dizdarevikj ; Ars Lamina, Skoplje, Skoplje, Republika Sjeverna Makedonija


Full text: english pdf 96 Kb

page 201-205

downloads: 461

cite


Abstract

U ovom radu pokušat ćemo prikazati moć priče u funkciji jezične pismenosti. Izgradit ćemo naš argument iz općih premisa kulturalnoga psihologa Jeromea Brunera zastupljenim u mnogim njegovim knjigama koje pretpostavljaju da je naše iskustvo o nama samima i svijetu strukturirano u narativni oblik – kao priča. Smatramo da je najbolji način za stjecanje jezične pismenosti početi od priče, a zatim prijeći na jezik. Slušanje priča (koje je učitelj ispričao ili pročitao) razvija kod učenika vještine i stavove koji će im kasnije omogućiti lakše stjecanje predčitalačkih i čitalačkih vještina. Takve predčitalačke vještine čine razliku između pisanoga i govornoga jezika, prepoznavanja artikulacije, intonacije i dikcije u jeziku te spoznaje da je značenje bit jezika (da nešto znači). Istraživanja su pokazala da je pristup maštovitim i pravilno strukturiranim pričama koje su primjerene razvojnoj razini učenika vrlo važan i koristan za razumijevanje funkcioniranja jezika. Jezik i priče u svojoj su biti isprepleteni i ne mogu postojati jedno bez drugoga i zato struktura narativa otkriva strukturu jezika.


Keywords

priča; struktura jezika; jezična pismenost; čitalačke vještine

Hrčak ID:

233557

URI

https://hrcak.srce.hr/233557

Publication date:

2.12.2019.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.369 *