Skip to the main content

Preliminary communication

ULOGA BOJA NA POVEZIVANJE BRENDA SA SPECIFIČNOM DJELATNOŠĆU

Ana Globočnik Žunac orcid id orcid.org/0000-0002-4008-6027 ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Kata Milušić orcid id orcid.org/0000-0002-0819-5530 ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Vlatka Kordoš orcid id orcid.org/0000-0003-1959-9239 ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia


Full text: croatian pdf 595 Kb

page 159-165

downloads: 445

cite


Abstract

Utjecaj boje u marketinškim djelatnostima često je bio predmet znanstvene rasprave. Ovaj rad polazi od osnovnog psihološkog pristupa o percepciji boja i daje uvid u teorijska znanja prema kojima je definirana hipoteza ovog istraživanja: 'Boja organizacijskog loga ima značajan utjecaj na percepciju djelatnosti u kojoj organizacija posluje'. Svrha ovog istraživanja bila je utvrditi mišljenje ispitanika na temelju percepcije o tome koja je boja najbolja za izgradnju vizualnog identiteta organizacije prema djelatnostima i saznati je li moguće definirati boju koja bi utjecala na ispravnu percepciju i povezanost organizacijske aktivnosti. Rezultati pokazuju da ispitanici prepoznaju neke djelatnosti prema boji organizacijskog loga i nalaze neke boje koje su prikladnije za određene aktivnosti, ali hipoteza ne može biti prihvaćena jer nema značajnu statističku vrijednost. Ispitanici točno definiraju neke od djelatnosti, ali ne mogu povezati boju sa djelatnostima drugih.

Keywords

psihologija boja; percepcija boja; vizualna percepcija; logo; marketing

Hrčak ID:

236266

URI

https://hrcak.srce.hr/236266

Publication date:

15.3.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.365 *