Skip to the main content

Professional paper

NOVA PUBLIKA NOVIH MEDIJA

Marina Mučalo ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Silvio Šop ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 303 Kb

page 51-55

downloads: 2.796

cite


Abstract

Digitalna je tehnologija ključ golemih tehnoloških promjena u medijskoj slici 21. stoljeća. Stari su se mediji morali prilagoditi novih zahtjevima nove publike. Umjesto dosadašnjih pasivnih konzumenata javljaju se korisnici, aktivni kreatori novih medijskih formi, ali i sadržaja. Vrijeme velikih promjena rezultiralo je jednom potpuno novom i dosad nepoznatom formom kao što je građansko novinarstvo. Ujedno, upravo uslijed konvergencije koja se događa među medijima, nastaje i jedan potpuno novi pojam, a to su participirajući mediji. Gotovo ucijenjeni tehnološkim promjenama i sadržajima koji su iz njih proizišli, stari se mediji pokušavaju prilagoditi i obogatiti svoju ponudu. Internetske stranice s ponudom podcasta, blogova, chatova i foruma, mediji on-demand, posebne redakcije za građansko novinarstvo, otkupi amaterskih audio i video snimki, otkupi fotografija, kontinuirana interakcija i komunikacija svih sa svima, transparentnost itd., sve su to elementi koji dovode do konvergencije koja se više ne može zanijekati niti ignorirati.

Keywords

digitalizacija, participirajući mediji, građansko novinarstvo, konvergencija

Hrčak ID:

21831

URI

https://hrcak.srce.hr/21831

Article data in other languages: english

Visits: 6.460 *