Informatologia, Vol. 41 No. 1, 2008.
Professional paper
NOVA PUBLIKA NOVIH MEDIJA
Marina Mučalo
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Silvio Šop
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Digitalna je tehnologija ključ golemih tehnoloških promjena u medijskoj slici 21. stoljeća. Stari su se mediji morali prilagoditi novih zahtjevima nove publike. Umjesto dosadašnjih pasivnih konzumenata javljaju se korisnici, aktivni kreatori novih medijskih formi, ali i sadržaja. Vrijeme velikih promjena rezultiralo je jednom potpuno novom i dosad nepoznatom formom kao što je građansko novinarstvo. Ujedno, upravo uslijed konvergencije koja se događa među medijima, nastaje i jedan potpuno novi pojam, a to su participirajući mediji. Gotovo ucijenjeni tehnološkim promjenama i sadržajima koji su iz njih proizišli, stari se mediji pokušavaju prilagoditi i obogatiti svoju ponudu. Internetske stranice s ponudom podcasta, blogova, chatova i foruma, mediji on-demand, posebne redakcije za građansko novinarstvo, otkupi amaterskih audio i video snimki, otkupi fotografija, kontinuirana interakcija i komunikacija svih sa svima, transparentnost itd., sve su to elementi koji dovode do konvergencije koja se više ne može zanijekati niti ignorirati.
Keywords
digitalizacija; participirajući mediji; građansko novinarstvo; konvergencija
Hrčak ID:
21831
URI
Publication date:
20.3.2008.
Visits: 7.837 *