Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32633/eb.5.1

Navike učenika u samovrednovanju postignuća učenja

Irena Labak orcid id orcid.org/0000-0001-9394-5131 ; Department of Biology, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Ines Kligl ; Department of Biology, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: english pdf 161 Kb

page 13-16

downloads: 281

cite

Full text: croatian pdf 301 Kb

page 1-12

downloads: 1.002

cite


Abstract

Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja navika samovrednovanja postignuća kod učenika srednje škole i uočavanja razlika učenika u navikama samovrednovanja s obzirom na spol i školski uspjeh. Istraživanje se provelo školske godine 2018./2019. na uzorku od 61 učenika trećih razreda jedne osječke gimnazije. Provedena je pisana provjera znanja i anketa. U pisanoj provjeri znanja usporedio se očekivan i ostvaren broj bodova radi objektivne prosudbe učeničke sposobnosti samoprocjene postignuća. Subjektivan doživljaj sposobnosti točne samoprocjene postignuća kao i ostale navike samovrednovanja utvrđene su anketom. Provedenim istraživanjem je utvrđen nesklad između ostvarenog i očekivanog uspjeha, kao i nesklad između percipirane i stvarne sposobnosti točne samoprocjene vlastitog uspjeha. Učenici precjenjuju svoj uspjeh i vlastite mogućosti samoprocjene znanja. Također je utvrđeno da postoji svijest o važnosti samovredovanja, ali im nedostaju navike i iskustvo u toj vještini.

Keywords

samovrednovanje; samorefleksija; povratne informacije; pristupi vrednovanja

Hrčak ID:

237760

URI

https://hrcak.srce.hr/237760

Publication date:

28.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.376 *