Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553

Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi

Marijana Radeljić orcid id orcid.org/0000-0002-9066-6986 ; Elementary school "Stjepan Radić" Imotski, Croatia
Hazim Selimović orcid id orcid.org/0000-0003-1001-5903 ; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina
Siniša Opić ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb, Croatia
Nermin Mulaosmanović orcid id orcid.org/0000-0001-5144-2747 ; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina
Zehrina Selimović ; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina


Full text: english pdf 411 Kb

page 143-173

downloads: 605

cite

Full text: croatian pdf 411 Kb

page 143-173

downloads: 632

cite


Abstract

Kreativnost, kao jedan od ključnih faktora uspješnosti, ponajprije bi trebala biti zastupljena u odgojno-obrazovnim ustanovama u svim segmentima života, počevši od predškolskih pa sve do visokoobrazovnih institucija. Polazeći od pretpostavke da je jednolična, monotona i nezanimljiva nastava jedna od glavnih prepreka uspješnoga obrazovanja učenika, cilj je ispitati kreativan pristup nastavi u svrhu smanjenja dosade u učionicama.
Uzorak se sastojao od 134 ispitanika raspoređenih u eksperimentalnu (N = 66) i kontrolnu (N = 68) skupinu. Nastava u eksperimentalnoj skupini provodila se primjenom kreativnoga pristupa nastavnika dok je u kontrolnoj skupini primijenjen tradicionalan pristup.
Istraživanje je provedeno pomoću istraživačkoga dizajna prije primjene eksperimentalnoga modela i poslije primjene. Cilj istraživanja bio je ispitati i utvrditi utječe li uvođenje kreativnosti u nastavu na njezinu učinkovitost, a time i na smanjenje dosade.
Analiza rezultata finalnoga mjerenja pokazala je da se kod učenika eksperimentalne skupine znatno smanjila razina dosade u odnosu na kontrolnu skupinu. Rezultati su pokazali da je primijenjeni kreativni model nastave djelovao pozitivno na smanjenje dosade.

Keywords

kreativnost, kreativan nastavnik, učinkovita/ suvremena nastava, dosada

Hrčak ID:

238099

URI

https://hrcak.srce.hr/238099

Publication date:

19.3.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 4.210 *