Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3372

Matematička anksioznost, matematičko postignuće i motivacija za učenje matematike u srednjoj školi: učinci spola

Ilija Milovanović orcid id orcid.org/0000-0001-5560-8695 ; Department of Psychology, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad


Full text: english pdf 355 Kb

page 175-206

downloads: 801

cite

Full text: croatian pdf 355 Kb

page 175-206

downloads: 580

cite


Abstract

Prema rezultatima prethodnih istraživanja, matematička anksioznost je važna odrednica nižeg postignuća iz matematike među srednjoškolcima. Iako matematička anksioznost utječe na oba spola, neki nalazi govore da su djevojke sklonije njezinom pokazivanju, ali ne objašnjavaju kako doprinos različitih dimenzija anksioznosti ovisi o interakciji spola učenika i manifestacija motivacije za učenje matematike. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati učinak spola između matematičke anksioznosti i matematičkoga postignuća posredovanih motivacijom za učenje matematike kod srednjoškolaca. Uzorak je činilo 514 srednjoškolaca iz Srbije (45,3 % učenika), u dobi od 15 do 19 godina. Instrumenti koji su korišteni u istraživanju bili su Upitnik matematičke anksioznosti i Ljestvica motivacije za učenje matematike, dok je matematičko postignuće mjereno kao prosjek ocjena iz matematike na kraju prvog polugodišta i na kraju školske godine. Rezultati moderirane analize medijacije ukazali su na negativan doprinos matematičke anksioznosti postignuću kod oba spola, uz potpuno posredovanje zadovoljstva kod učenika i djelomičnim posredovanjem zadovoljstva i korisnosti kod učenica. Na temelju analize dobivenih rezultata može se zaključiti da je nužno primijeniti različite strategije motivacije za prevladavanje matematičke anksioznosti, što ovisi o spolu učenika.

Keywords

spolne razlike, srednja škola, matematičko postignuće, matematička anksioznost, motivacija za učenje matematike

Hrčak ID:

238107

URI

https://hrcak.srce.hr/238107

Publication date:

19.3.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 3.215 *