Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.22522/cmr20200156

Kardinal Stepinac kao element u oblikovanju imidža nacionalnog brenda Hrvatske

Davor Trbušić ; Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska
Stipan Rimac ; Fabular branding agency, Zagreb, Croatia.


Full text: croatian pdf 336 Kb

page 84-103

downloads: 512

cite


Abstract

Nacionalni identitet Hrvatske neodvojiv je od kršćanskog i katoličkog identiteta, koji je kroz 14-stoljetnu povijest srastao s hrvatskim narodom. Mnogi su velikani duha svojim radom i životom zadužili Hrvatsku te tako ostali upamćeni u kolektivnoj memoriji hrvatskoga naroda. Jedan od njih je zasigurno i Alojzije Stepinac, zagrebački nadbiskup i kardinal. Budući da ni pedeset devet godina nakon njegove smrti valorizacija lika i djela kardinala Stepinca ne prestaje izazivati velik interes u hrvatskom javnom prostoru, nameće se sljedeće problemsko pitanje: Je li kardinal Stepinac percipiran kao pozitivan ili negativan element nacionalnog brenda Hrvatske? Stoga ovaj rad, u čijem je središtu istraživanje o predodžbama studentske populacije o kardinalu Stepincu, analizira kakav imidž među ispitanicima uživa taj crkveni velikodostojnik. Rad se bavi i pitanjem treba li Crkva u Hrvatskoj kao stanoviti brend u budućnosti uložiti veće napore pri komuniciranju svojih podbrendova, koji su utkani u izgradnju hrvatskog nacionalnog identiteta. Ključni rezultati istraživanja pokazali su kako većina ispitanika kardinala Stepinca percipira kao pozitivnu povijesnu ličnost koja doprinosi pozitivnoj percepciji nacionalnog brenda Hrvatske. Također, sudionici istraživanja se o kardinalu Stepincu najviše informiraju putem tradicionalnih medija, dok su s druge strane napore Crkve u Hrvatskoj pri komuniciranju svojih brendova u javnosti ocijenili nedovoljnima.

Keywords

brendiranje; Katolička crkva; brend arhitektura Crkve; crkveni podbrendovi; crkvena komunikacija; Alojzije Stepinac

Hrčak ID:

238221

URI

https://hrcak.srce.hr/238221

Publication date:

25.5.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.622 *