Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.24141/1/6/2/11

Nastavne metode u edukaciji zdravstvenih djelatnika

Ana Debeljak De Martini ; High school Pakrac, Pakrac, Croatia
Renato Ristić ; High school Pakrac, Pakrac, Croatia
Jasminka Potočnjak ; General hospital “Dr. Tomislav Bardek”, Koprivnica, Croatia


Full text: croatian pdf 585 Kb

page 297-304

downloads: 409

cite


Abstract

Edukacija zdravstvenih djelatnika kroz formalnu nastavu često se odvija ex cathedra, gdje predavač prenosi znanje, a studenti su slušači. Tijekom studija studenti zdravstva moraju ovladati digitalnim vještinama kako bi bili što učinkovitiji u svojem poslu. Stoga je potrebno da nastavni proces bude moderan i kvalitetan.

Cilj istraživanja: Kroz anketiranje ispitati zadovoljstvo metodama poučavanja, poznavanje suvremenih alata u nastavi te stupanj motivacije kod studenata/učenika te zdravstvenih djelatnika sa završenim formalnim školovanjem.

Metode: Provedena je anonimna anketa na uzorku od 531 ispitanika. Za potrebe istraživanja konstruiran je strukturirani upitnik koji je izrađen na principu petostupanjske Likertove ljestvice. Anketa se sastoji od sociodemografskih podataka (spol, dob, mjesto školovanja, nivo obrazovanja), tvrdnji za procjenu motivacije te tvrdnji za procjenu nastavnih metoda. Kod 23 ispitanika u tijeku je srednjoškolsko obrazovanje (4,33%), 179 ispitanika završilo je srednju zdravstvenu školu (33,71%), 106 je studenata zdravstva (19,96%), 170 prvostupnici (32,02%), 18 ih je diplomiralo (3,39%), a 35 magistriralo (6,59%).

Rezultati: Istraživanje je pokazalo da su tvrdnje o motivaciji za prisustvovanje predavanju ocijenjene prosječnom ocjenom od 3,39 (zanimljiva i poticajna predavanja, odlazim jer moram i sl.).

Tvrdnje koje se odnose na poznavanje suvremenih nastavnih metoda i njihovu primjenu u nastavi ocijenjene su prosjekom od 1,49 (Schoology, Kahoot i dr.).

Zaključak: Iz provedene ankete može se zaključiti da postoji potreba za modernizacijom i prilagođavanjem predavačkih metoda novim generacijama studenata. Uvođenjem suvremenih nastavnih alata nastava će postati modernija i kreativnija, čime će se povećati motivacija za učenje i sudjelovanje u nastavnom procesu.

Keywords

obrazovanje; predavačke metode; motivacija

Hrčak ID:

244596

URI

https://hrcak.srce.hr/244596

Publication date:

7.10.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.412 *