Professional paper
FORMATIVNA PRATNJA DJECE U POČETNOJ PISMENOSTI
Lučka Šraml
; 2. OŠ Slovenska Bistrica, Slovenija
Abstract
Pismenost je proces koji započinje sa rođenjem; s formalnim učenjem čitanja i pisanja, dijete se prvi put susreće tek kad pođe u školu. Iako je mnogo toga napisano na temu pismenosti i predstavljeno je poprilično primjera dobre prakse, možemo uvijek dodati malo stvaralaštva i vlastite kreativnosti, što dovodi do posebno zanimljivih načina učenja prvih slova. Prijavljeni članak govori o iskustvu opismenjavanja u prvom razredu osnovne škole. Posebno se fokusira na učenje slova na učinkovit i kreativan način, gdje je motivacija i neovisnost djece u prvom planu. U članku je predstavljeno kako možemo postići učinkovite rezultate opismenjavanja kroz individualizirani, postupni i sustavni razvoj vještina čitanja i pisanja. Koriste se metode promatranja, opažanja i osjeta. Analizira se tijek lekcije sa elementima formalne pratnje, usredotočujući se na sposobnost pojedinaca i aktivnosti u različitim grupama (formiranje slova, određivanje i traženje glasa u riječi, slagalica itd.). Glavna svrha članka je pokazati da svako dijete, bez obzira na početnu razinu znanja, može postići jednostavan, ali važan cilj - prepoznati slovo odabirom pojedinačne aktivnosti iz niza ponuđenih aktivnosti. U postizanju ovih ciljeva glavnu ulogu igra „Gospođa Slovo“ koja učenike uči pisati određeno slovo prema odgovarajućem potezu.
Keywords
pismenost, formativna pratnja, rad u kreativni uglovima, gospođa Slovo
Hrčak ID:
246853
URI
Publication date:
1.1.2021.
Visits: 870 *