Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v22i4.3803
Interkulturalne kompetencije u inicijalnom obrazovanju učitelja – komparativna analiza
Vesnica Mlinarević
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Education Ulica Cara Hadrijana 10, 31000 Osijek, Croatia
Ružica Tokić Zec
orcid.org/0000-0002-4743-0636
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Education Ulica Cara Hadrijana 10, 31000 Osijek, Croatia
Abstract
Budućnost pojedinca i društva u globalnom svijetu ogleda se u ustroju i kvaliteti
današnje škole, sustavu odgoja i obrazovanja te izobrazbe učitelja. Interkulturalizam
se potiče odgojem i obrazovanjem u školi kao socijalnoj zajednici koja prihvaća
različitost kao vrijednost. Cilj interkulturalnoga obrazovanja je razvoj interkulturalne
osjetljivosti te stjecanje znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za djelovanje u
multikulturalnom društvu. Uključivanje interkulturalnoga obrazovanja u školski
kurikul implicira odgovornost svih, najviše učitelja jer neposredno sudjeluju u
odgojno-obrazovnom procesu. Interkulturalna kompetencija učitelja odnosi se
na ostvarivanje interakcija koje potiču uzajamno učenje s kulturalno drukčijim
učenicima. U radu se analiziraju pojedine važeći dokumenti zakonske legislative i
sveučilišni programi hrvatskih učiteljskih studija s motrišta interkulturalizma. Cilj
istraživanja je uvid u relevantni zakonski okvir i utvrđivanje interkulturalnih sadržaja
u hrvatskim studijskim programima za školskoga učitelja. Komparativnom analizom
studijskih programa za školskoga učitelja (u Osijeku, Zagrebu, Splitu, Rijeci, Zadru
i Puli) evidentno je da interkulturalnih sadržaja ima, no oni se razlikuju po broju i
vrsti. Pretpostavka uspješnoga interkulturalnog odgoja i obrazovanja jest kvalitetno
inicijalno obrazovanje učitelja.
Keywords
interkulturalno obrazovanje; kultura škole; studijski programi; učitelj
Hrčak ID:
250623
URI
Publication date:
20.12.2020.
Visits: 2.035 *