Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v22i4.3806
Dokimološki utemeljeno vrednovanje znanja u strukovnom obrazovanju zdravstvenih radnika
Dejan Živanović
orcid.org/0000-0001-8232-9368
; College of vocational studies for the education of preschool teachers and sports trainers Department of biomedical sciences Banijska 67, 24000 Subotica, Serbia
Jovan Javorac
orcid.org/0000-0002-8567-8974
; College of vocational studies for the education of preschool teachers and sports trainers Department of biomedical sciences Banijska 67, 24000 Subotica, Serbia
Adriano Friganović
orcid.org/0000-0002-9528-6464
; University of applied health sciences Department of nursing Mlinarska cesta 38, 10000 Zagreb, Croatia
Evangelos Fradelos
; University of Thessaly Department of nursing Larissa, 41500 Larissa, Greece
Abstract
Raznolikost nastavnoga plana i programa u stručnim predmetima zahtijeva
primjenu različitih didaktičko-metodičkih pristupa poučavanju, a samim tim
i različitih metoda ocjenjivanja znanja studenata. Objektivno ocjenjivanje
znanja imperativ je kvalitetnoga strukovnog obrazovanja zdravstvenih radnika.
U vrednovanju napretka studenata i konačnoj procjeni njihovoga znanja,
uobičajeno se koriste i sumativne i formativne metode, tijekom ili nakon pojedinoga
nastavnog tečaja. Moderno visoko obrazovanje uvjetuje na objektivnosti
i znanstvenoj utemeljenosti procesa vrednovanja, što je glavni razlog zašto je
didaktička dokimologija u posljednjim desetljećima konačno dobila zasluženo
mjesto u pedagoškoj praksi. Cilj je ovoga rada naglasiti važnost bezuvjetne
primjene znanstvenih načela u evaluaciji znanja studenata, kritički analizirati
elemente postojećih objektivnih metoda ocjenjivanja u strukovnom obrazovanju
zdravstvenih radnika te naglasiti društveni i profesionalni značaj studentove
završne ocjene, koja bi trebala biti nedvosmislen pokazatelj stečenih profesionalnih
vještina diplomiranoga studenta zdravstvenih znanosti.
Keywords
formativna procjena znanja; sumativna procjena znanja; vještine; završna ocjena; zdravstvene znanosti
Hrčak ID:
250626
URI
Publication date:
20.12.2020.
Visits: 1.425 *