Review article
https://doi.org/10.32728/mo.15.1.2020.05
SUVREMENI ODGOJITELJ KAO PEDAGOŠKI PRAKTIČAR
Željka Pintar
orcid.org/0000-0003-1178-9222
; Dječji vrtić Kustošija, Zagreb Republika Hrvatska
Abstract
U shvaćanju odgojitelja kao pedagoškog praktičara potrebno je poći od razmatranja suvremenog statusa pedagogije kao znanosti, s obzirom na pretpostavku kako je upravo ona temelj usmjeravanja odgojno-obrazovnog praktičnog djelovanja odgojitelja. Rad se osvrće na aktualan status odgojno-obrazovnih djelatnika u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te stručne zahtjeve koji se pred njih postavljaju. Upućuje se na znanstvenu (ne)autonomnost pedagogije. Ističe se uloga odgojitelja u razvoju odgojno-obrazovnog sustava predškolskog odgoja. Na temelju razumijevanja aktualne pozicije pedagogije i shvaćanja zahtjeva upućenih stručnim djelatnicima u predškolskim ustanovama, razmatra se koncept inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi te se tematizira njegova adekvatnost u odnosu na stručan profil suvremenih odgojitelja i potrebu afirmacije njihove pedagoške djelatnosti.
Keywords
Hrčak ID:
251959
URI
Publication date:
9.2.2021.
Visits: 4.784 *