Review article
Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama
Dijana Sabolović-Krajina
orcid.org/0000-0003-0561-2770
; Gradska knjižnica i čitaonica „Fran Galović“ Koprivnica
Abstract
Cilj/svrha. Cilj rada je skrenuti pozornost hrvatske knjižničarske zajednice na design thinking kao koncept, skup metoda i alata za rješavanje poslovnih problema i uvođenje inovacija u poslovanje. Svrha rada je zainteresirati hrvatske knjižničare za usvajanje vještina i kompetencija za primjenu design thinking kako bi unaprijedili rad knjižnica i ojačali svoju poziciju u društvu. Design thinking ima temelj u metodologiji preuzetoj iz dizajna kao teorijske i praktične discipline. Ključna načela su mu usmjerenost na korisnike i strategija suradničkog rješavanje problema. Iako se počeo razvijati šezdesetih godina prošlog stoljeća integrirajući mnoge alate i tehnike iz područja kreativnosti, društvenih znanosti i računalnih znanosti, tek u posljednjih nekoliko desetljeća postao je širom prihvaćen primarno u profitnom sektoru, da bi u knjižničarski diskurs ušao prije desetak godina. Premda ne postoji konsenzus u prihvaćenosti design thinking u teoriji i praksi, u svijetu raste broj profitnih i neprofitnih organizacija, uključujući i knjižnice svih vrsta i veličina, koje u svojem poslovanju primjenjuju metodologiju i alate design thinking.
Pristup/ metodologija. Koristit će se desk research metoda. Na temelju odabira relevantne literature dat će se uvid u osnovne značajke koncepta i metoda design thinking. Iznijet će se primjeri njegove primjene u profitnom sektoru, a potom u knjižnicama kao primjeru neprofitnog sektora.
Rezultati. Uvidi do kojih se došlo u radu poboljšat će obaviještenost hrvatske knjižničarske zajednice o design thinking kao jednom od popularnih trendova u inovativnom i kreativnom pristupu rješavanju poslovnih problema u suvremenom upravljanju knjižnicama.
Praktična primjena. Uvid u teorijska načela design thinking i korake u procesu njegove primjene te nekoliko primjera dobre prakse mogu usmjeriti i potaknuti hrvatske knjižničare na uvođenje ovih novih metoda i alata u svoje poslovanje i upravljanje knjižnicama.
Originalnost/vrijednost. Ovim se radom u teorijski diskurs u Hrvatskoj po prvi puta uvodi tema o design thinking kao poslovnom konceptu i alatu u knjižničnom menadžmentu.
Keywords
design thinking; inovativnost; knjižnice; knjižnični menadžment
Hrčak ID:
252864
URI
Publication date:
29.1.2021.
Visits: 1.713 *