Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.19.1.10

Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama

Daniela Petrušić orcid id orcid.org/0000-0002-2302-8917 ; University of Split, Faculty of Philosophy, Department of Early and Preschool Education, Split, Croatia
Lidija Brkan


Full text: croatian pdf 170 Kb

page 139-151

downloads: 421

cite


Abstract

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati učeničke preferencije klasične glazbe, učeničke preferencije klasične glazbe u duru i u molu te utjecaj poznatosti na učeničke preferencije klasične glazbe. Istraživanje je provedeno u veljači 2019. godine. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka te skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 250 učenika drugih, trećih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. Rezultati potvrđuju da su dob i spol značajni prediktori preferencija klasične glazbe. Djevojčice u odnosu na dječake te mlađi učenici u odnosu na starije učenike preferiraju klasičnu glazbu. Dobiveni rezultati ukazuju na to da učenici preferiraju klasičnu glazbu u molu, nego u duru. Konačno, poznavanje glazbe pokazalo se značajnim faktorom koji utječe na glazbene preferencije učenika, što je u skladu s brojnim dosadašnjim istraživanjima.

Keywords

dur; glazbene preferencije; klasična glazba; mol; nastava glazbe

Hrčak ID:

253817

URI

https://hrcak.srce.hr/253817

Publication date:

15.3.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.055 *