Review article
Tekst kao jezičnometodički predložak spoznajnih aktivnosti razumijevanja i tumačenja pročitanog
Sanja Soče
; Pedagoški fakultet u Sarajevu
Abstract
U odgojno-obrazovnom procesu kvaliteta čitanja je osnovna pretpostavka za ostvarivanje ključnih ciljeva nastave. Kompetencija čitanja posreduje u učenju i poučavanju o životu i za život jer čitanje, doživljaj i razumijevanje teksta rezultat je percepcije i recepcije na kognitivnoj i emocionalnoj razini. Tekst kao jezičnometodički predložak jedno je osnovnih sredstava metodičkog modeliranja sadržaja gotovo u svim nastavnim predmetima. Na percepciju i recepciju teksta, posebice književnoumjetničkog teksta, utječe motivacija za stvaranje, znatiželja, imaginacija i identifikacija za proces doživljavanja pročitanog te jezični i izvanjezični činitelji, osobito stupanj lingvističke i literarne razvijenosti.
Keywords
metodika; tekst, čitanje; razumijevanje; učenje, poučavanje.
Hrčak ID:
254268
URI
Publication date:
16.3.2021.
Visits: 872 *