Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v23i1.3915
Muzikoterapija u procesu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju
Ana Katušić
orcid.org/0000-0002-7648-131X
; Croatian Institute for Brain Research School of Medicine University of Zagreb Šalata 12, 10 000 Zagreb, Croatia
Ksenija Burić
; Croatian Music Therapists Association Srebrnjak 66, 10 000 Zagreb, Croatia
Abstract
Muzikoterapija djeluje kao zasebna disciplina u interdisiciplinarnom području
znanosti i umjetnosti. Za razliku od glazbenoga obrazovanja, muzikoterapija je
usmjerena prema razvoju i jačanju neglazbenih vještina koristeći glazbu kao simbol
emocionalnoga i osobnoga rasta. Svrha je ovoga rada prikazati pregled teorijskih
osnova muzikoterapije na području humanističke psihologije i glazbene pedagogije,
kao i razvoj modela muzikoterapije koji su proizašli iz navedenih teorijskih
pravaca. Modeli muzikoterapije koji se najčešće koriste u procesu obrazovanja djece
s teškoćama u razvoju zasnivaju se na improvizacijskim tehnikama muzikoterapije,
a obuhvaćaju: terapiju slobodnom improvizacijom, kreativnu muzikoterapiju
poznata kao Nordoff-Robbins model i Orff muzikoterapiju. Improvizacija u ovim
modelima ima ključnu ulogu tijekom usvajanja i poticanja vještina. Korištenje
zvukova, sviranje instrumenata, stvaranje glazbe ovdje i sada, omogućava
izražavanje i istraživanje, a djeci pruža mogućnost samoostvarenja na različitim
razvojnim područjima. Naposljetku u radu se nudi prikaz primjene muzikoterapije
u obrazovanju djece s teškoćama u razvoju, njegove jedinstvenosti te poveznice
u odnosu na pristup obrazovanja kroz glazbu sukladno postavljenim ciljevima
Individualnog edukacijskog plana.
Keywords
Individualni edukacijski plan; muzikoterapija; improvizacijski modeli; obrazovanje; djeca s teškoćama u razvoju
Hrčak ID:
256408
URI
Publication date:
23.3.2021.
Visits: 3.593 *