Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.30.2.02
Osobni i kontekstualni čimbenici emocionalne iscrpljenosti školskih ravnatelja tijekom pandemije COVID-19
Izabela Sorić
orcid.org/0000-0002-0734-387X
; Department of Psychology, University of Zadar, Zadar, Croatia
Irena Burić
; Department of Psychology, University of Zadar, Zadar, Croatia
Zvjezdan Penezić
orcid.org/0000-0002-9659-9876
; Department of Psychology, University of Zadar, Zadar, Croatia
Abstract
Posao ravnatelja škola, koji je vrlo stresan i u uobičajenim
uvjetima, trenutačno je zbog promjena koje je u obrazovni
sustav donijela pandemija Covid-19, odnosno, zbog zahtjeva za brzom i uspješnom organizacijom i provedbom procesa obrazovanja na daljinu, postao još stresniji. Upravo je
zato cilj ovog istraživanja bio provjeriti u kojoj mjeri neke
osobne karakteristike ravnatelja (spol, dob, IKT kompetencije, samoefikasnost, radna učinkovitost, podrška autonomiji
nastavnika, doživljeni afekti), uz još neke kontekstualne
karakteristike (veličina škole), pridonose pojavi ravnateljskog
izgaranja na poslu, točnije: emocionalnoj iscrpljenosti kao
ključnoj dimenziji izgaranja. Istraživanje je obuhvatilo 206
ravnatelja, od čega 74 (35,9 %) muškaraca, koji su popunili
online-upitnik u vrijeme kompletne izvedbe nastave na
daljinu zbog pandemije Covid-19. Rezultati su pokazali da
su za emocionalnu iscrpljenost ravnatelja, u uvjetima takve
nastave zbog pandemije Covid-19, najvažniji prediktori bili
njihove IKT vještine i negativni afekti koje doživljavaju na
poslu. Pritom su doživljeni negativni afekti potpuno posredovali odnos između ravnateljske percepcije samoefikasnosti
i njihove emocionalne iscrpljenosti na poslu.
Keywords
školski ravnatelji; samoefikasnost; IKT vještine; negativan afekt; emocionalna iscrpljenost tijekom pandemije Covid-19
Hrčak ID:
260378
URI
Publication date:
15.7.2021.
Visits: 2.093 *