Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.30.2.02

Osobni i kontekstualni čimbenici emocionalne iscrpljenosti školskih ravnatelja tijekom pandemije COVID-19

Izabela Sorić orcid id orcid.org/0000-0002-0734-387X ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Irena Burić ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Zvjezdan Penezić orcid id orcid.org/0000-0002-9659-9876 ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 288 Kb

str. 203-225

preuzimanja: 687

citiraj


Sažetak

Posao ravnatelja škola, koji je vrlo stresan i u uobičajenim
uvjetima, trenutačno je zbog promjena koje je u obrazovni
sustav donijela pandemija Covid-19, odnosno, zbog zahtjeva za brzom i uspješnom organizacijom i provedbom procesa obrazovanja na daljinu, postao još stresniji. Upravo je
zato cilj ovog istraživanja bio provjeriti u kojoj mjeri neke
osobne karakteristike ravnatelja (spol, dob, IKT kompetencije, samoefikasnost, radna učinkovitost, podrška autonomiji
nastavnika, doživljeni afekti), uz još neke kontekstualne
karakteristike (veličina škole), pridonose pojavi ravnateljskog
izgaranja na poslu, točnije: emocionalnoj iscrpljenosti kao
ključnoj dimenziji izgaranja. Istraživanje je obuhvatilo 206
ravnatelja, od čega 74 (35,9 %) muškaraca, koji su popunili
online-upitnik u vrijeme kompletne izvedbe nastave na
daljinu zbog pandemije Covid-19. Rezultati su pokazali da
su za emocionalnu iscrpljenost ravnatelja, u uvjetima takve
nastave zbog pandemije Covid-19, najvažniji prediktori bili
njihove IKT vještine i negativni afekti koje doživljavaju na
poslu. Pritom su doživljeni negativni afekti potpuno posredovali odnos između ravnateljske percepcije samoefikasnosti
i njihove emocionalne iscrpljenosti na poslu.

Ključne riječi

školski ravnatelji; samoefikasnost; IKT vještine; negativan afekt; emocionalna iscrpljenost tijekom pandemije Covid-19

Hrčak ID:

260378

URI

https://hrcak.srce.hr/260378

Datum izdavanja:

15.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.093 *