Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.4326

Od tradicionalnoga prema suvremenom metodičkom pristupu likovnim aktivnostima u dječjem vrtiću: hrvatska iskustva

Branimir Mendeš orcid id orcid.org/0000-0001-9066-6348 ; Department of Pre-School Education Faculty of Humanities and Social Sciences University Of Split Poljička cesta 35, 21000 Split
Marijana Županić Benić orcid id orcid.org/0000-0002-7340-3439 ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 378 Kb

page 477-510

downloads: 578

cite

Full text: english pdf 378 Kb

page 477-510

downloads: 423

cite


Abstract

Likovna kultura sastavni je dio odgojno-obrazovnih utjecaja u svrhu poticanja
cjelovitoga razvoja i odgoja djeteta. Odgojno-obrazovna dimenzija likovne kulture
prepoznata je vrlo rano te je postala sastavni dio različitih oblika institucionaliziranoga
odgoja i obrazovanja. Aktivnosti likovnoga izražavanja i stvaranja postale sastavni
dio odgojno-obrazovne prakse dječjih vrtića od samih početaka institucijskoga ranog
i predškolskog odgoja. Shvaćanja o djetetovom likovnom razvoju imala su utjecaj na
odgojno-obrazovne programe odnosno kurikule ranoga i predškolskoga odgoja. Razvoj
metodičkih pristupa likovnim aktivnostima u dječjem vrtiću mijenjao se i usavršavao
tijekom vremena prateći pri tome strana pedagoška iskustva, ali i domaću odgojnoobrazovnu
praksu. Pri tome je prijeđen put od precrtavanja i oponašanja likovnoga
izraza odgojitelja do spontanoga i stvaralačkoga djetetovog likovnog izražavanja i
stvaranja.

Keywords

institucijski kontekst; kurikuli; likovna kultura; pedagoške koncepcije, rani i predškolski odgoj

Hrčak ID:

262065

URI

https://hrcak.srce.hr/262065

Publication date:

3.9.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.112 *