Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.4019
Dobne i rezidencijalne razlike procjene kvalitete sveučilišne nastave budućih učitelja primarnoga obrazovanja i povezanost sa zadovoljstvom životom
Lidija Miočić
orcid.org/0000-0003-2090-2661
; Elementary school of Juraj Baraković, Ražanac Ražanac X 9, 23248 Ražanac, Croatia
Abstract
U radu se daje uvid u procjenu kvalitete sveučilišne nastave budućih učitelja
primarnoga obrazovanja i njezinu povezanost sa zadovoljstvom životom. U
ljetnom semestru akademske godine 2018./2019. provedeno je istraživanje s
ciljem utvrđivanja dobnih i rezidencijalnih razlika u procjeni kvalitete nastave i
povezanosti sa zadovoljstvom životom budućih učitelja primarnoga obrazovanja.
Ispitanici (N = 294) bili su studenti učiteljskih studija Učiteljskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu (Središnjica u Zagrebu i Odsjek u Čakovcu) i Fakulteta
za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josip Juraj Strossmayer u Osijeku.
Korišteni su Upitnik studentskih iskustava nastave (Ginns, Prosser i Barrie, 2007)
i Skala zadovoljstva životom (Diener, Emmons, Larsen i Griffin, 1985). Rezultati
istraživanja ukazuju na razlike u procjeni kvalitete sveučilišne nastave s obzirom
na prebivalište studenata i s obzirom na sveučilište koje pohađaju. Studenti s
prebivalištem u gradskoj sredini kvalitetu nastave procjenjuju boljom. Studenti
Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku procjenjuju kvalitetu nastave boljom
od studenata Zagrebačkoga sveučilišta. Istraživanjem se nisu pokazale razlike u
procjeni kvalitete sveučilišne nastave s obzirom na dob studenata. Istraživanje je
pokazalo pozitivnu povezanost između studentskih iskustava nastave i zadovoljstva
životom, ali se pokazalo kako ne postoji statistički značajna razlika u zadovoljstvu
životom s obzirom na prebivalište i dob studenata, kao ni s obzirom na sveučilište
koje pohađaju.
Keywords
kurikul; studenti; studentska iskustva nastave
Hrčak ID:
262066
URI
Publication date:
3.9.2021.
Visits: 1.337 *