Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/fi41310

Samopredstavljanje na društvenim mrežama

Ivan Perkov orcid id orcid.org/0000-0002-4961-7007 ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija, Borongajska cesta 83d, HR–10000 Zagreb
Petar Šarić ; Obrtnički odvojak 14, HR–10310 Ivanić Grad


Full text: croatian pdf 330 Kb

page 627-638

downloads: 1.123

cite

Full text: english pdf 330 Kb

page 638-638

downloads: 235

cite


Abstract

U radu se predstavlja sociološki teorijski okvir za proučavanje samopredstavljanja na društvenim mrežama. Rad se teorijski oslanja na sociološke klasike E. Goffmana i M. Castellsa, ali i na radove drugih područja znanosti u kojima su se istraživali samopredstavljanje i društvene mreže kao društveni fenomeni. U prvom se dijelu rada nudi kontekstualni okvir razvoja informacijskih tehnologija i rasta broja korisnika društvenih mreža, a iznose se i terminološka pojašnjenja. Potom se analiziraju sociološki pristupi fenomenima društvenih mreža i samopredstavljanja u okviru dramaturškog pristupa. Dovodi se u pitanje prostorno-vremenski okvir kojeg donosi pojava interneta i u kontekstu se toga okvira analizira samopredstavljanje. Analizira se i pojam izložbene stranice koji označava novi oblik nastupa na platformama društvenih mreža, vremenski status suvremenog oblika samopredstavljanja na društvenim mrežama, te asinkroni karakter komunikacije koji to samopredstavljanje podrazumijeva.

Keywords

društvene mreže; društveni mediji; samopredstavljanje; dramaturški pristup; Erving Goffman; Manuel Castells; asinkrona komunikacija; izložbena stranica

Hrčak ID:

264364

URI

https://hrcak.srce.hr/264364

Publication date:

29.10.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.973 *