Filozofska istraživanja, Vol. 41 No. 3, 2021.
Preliminary communication
https://doi.org/10.21464/fi41310
Samopredstavljanje na društvenim mrežama
Ivan Perkov
orcid.org/0000-0002-4961-7007
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija, Borongajska cesta 83d, HR–10000 Zagreb
Petar Šarić
; Obrtnički odvojak 14, HR–10310 Ivanić Grad
Abstract
U radu se predstavlja sociološki teorijski okvir za proučavanje samopredstavljanja na društvenim mrežama. Rad se teorijski oslanja na sociološke klasike E. Goffmana i M. Castellsa, ali i na radove drugih područja znanosti u kojima su se istraživali samopredstavljanje i društvene mreže kao društveni fenomeni. U prvom se dijelu rada nudi kontekstualni okvir razvoja informacijskih tehnologija i rasta broja korisnika društvenih mreža, a iznose se i terminološka pojašnjenja. Potom se analiziraju sociološki pristupi fenomenima društvenih mreža i samopredstavljanja u okviru dramaturškog pristupa. Dovodi se u pitanje prostorno-vremenski okvir kojeg donosi pojava interneta i u kontekstu se toga okvira analizira samopredstavljanje. Analizira se i pojam izložbene stranice koji označava novi oblik nastupa na platformama društvenih mreža, vremenski status suvremenog oblika samopredstavljanja na društvenim mrežama, te asinkroni karakter komunikacije koji to samopredstavljanje podrazumijeva.
Keywords
društvene mreže; društveni mediji; samopredstavljanje; dramaturški pristup; Erving Goffman; Manuel Castells; asinkrona komunikacija; izložbena stranica
Hrčak ID:
264364
URI
Publication date:
29.10.2021.
Visits: 4.424 *