Review article
https://doi.org/10.51650/ezrvs.15.3-4.4
ZNAČAJKE TRŽIŠTA AUTOMOBILA S POSEBNIM OSVRTOM NA TRŽIŠTE ELEKTRIČNIH VOZILA
Josipa Višić
orcid.org/0000-0002-2536-8317
; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Ivana Stanić
; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Abstract
Od izuma automobila automobilska industrija generator je brojnih tehnoloških unaprjeđenja koja se, uslijed nužnog praćenja smjernica za zaštitu okoliša i ograničenih energetskih resursa, sve više okreću električnoj energiji. U tom smislu električni automobili predstavljaju važan segment promatranog tržišta, a s vremenom se očekuje i potpuno usmjeravanje proizvodnih aktera prema ovoj vrsti vozila. Slijedom navedenog, u radu se istražuju značajke automobilskog tržišta s posebnim naglaskom na tržište električnih automobila. Rezultati istraživanja za razdoblje od 2010. do 2020. temeljeni na podacima sa stranica Companies market cap te Statista pokazuju da vrijednost cijene dionica poduzeća na promatranom tržištu nije u svakoj promatranoj godini povezana s brojem prodanih automobila, što je analizirano Pearsonovim koeficijentom korelacije. No, promatranjem Herfindahl-Hirschmanovog indeksa te koncentracijskog omjera (CR4) izračunatih na temelju podataka sa stranice Knoema evidentno je da tržišna utakmica prisiljava najznačajnije sudionike na tržištu automobila s unutarnjim izgaranjem na brzo restrukturiranje i fokusiranje na električne automobile kako ne bi izgubili postojeći tržišni udio. Naposljetku, regresijskom analizom provedenom na podacima prikupljenim sa stanice International Energy Agency dokazuje se da je cijena baterije po kilovat satu jedan od važnih čimbenika u razvoju industrije električnih automobila, dok deskriptivna analiza pruža detaljan uvid u dodatne varijable koje determiniraju razinu prodaje električnih automobila.
Keywords
tržište automobila, električno vozilo, litij-ionska baterija, zaštita okoliša.
Hrčak ID:
267907
URI
Publication date:
23.12.2021.
Visits: 2.371 *