Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/studpol/2021.10.01.07

MILTON KAO (PROGRESIVNI-POWER) METALAC: SYMPHONY X I IZGUBLJENI RAJ

Krešimir Vunić ; Faculty of Humanities, Juraj Dobrila University of Pula


Full text: english pdf 615 Kb

page 115-139

downloads: 416

cite


Abstract

Namjera je ovoga rada dvostruka: da je heavy metal jedan žanr
u popularnoj glazbi je neosporno, tako da će autor početi istraživanjem
određenih teškoća kada se pristupa takvoj glazbi u akademskom kontekstu.
Tvrdeći da se popularna glazba (što uključuje i heavy metal) sastoji od
mnogih stvari koji izvan estetike glazbe, ali priznajući da heavy metal (po
Deena Weinsteinu) slijedi svojevrsni ‘kod’ (u kojemu se mogu iščitavati
određene zatomljene aspekte sebstva i šire kulture), autor je odlučio
istraživati kako je Symphony X uklopio Miltonov ‘Izgubljeni’ u svoj album
istoga imena. Autor tvrdi da iako je album Symphony X izraz ‘teme kaosa’
u heavy metalu, da je sastav uključio aspekte Miltonove pjesme koje su
nešto privlačnije suvremenom čitatelju, time da je zanemario mnoge druge
Miltonove slojeve.

Keywords

estetika; heavy metal; suvremeni čitatelj; sotona; John Milton

Hrčak ID:

271291

URI

https://hrcak.srce.hr/271291

Publication date:

19.1.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.405 *