Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2303-7431.25.2021.58

Međudjelovanje tišine, dijegetskogA zvuka i glazbe u modernoj njemačkoj kinematografiji

Aljoša Zovko orcid id orcid.org/0000-0002-8920-1399


Full text: english pdf 86 Kb

page 58-65

downloads: 206

cite

Full text: croatian pdf 27 Kb

page 66-66

downloads: 107

cite


Abstract

Znanstveni radovi o filmskome zvuku uvelike su brojčano nadjačani radovima o filmskim vizualnim efektima. Jedan od razloga ovoga odstupanja leži u „hegemoniji vizualnoga“. Drugi može biti dominacija vizualnoga u iskustvu gledanja filmova u kinima, što rezultira time da smo prirodno manje povezani s načinom na koji na nas utječe slušni aspekt. Ipak, interakcija glazbe, dijegetskoga zvuka i tišine igra vitalnu ulogu u ostvarivanju redateljeve namjere pri stvaranju filma te je ključna za uspostavljanje veze između filma i njegova gledatelja. U radu će autor na primjerima modernoga njemačkog filma i TV serije prikazati da bilo kakva analiza filma mora istražiti interakciju filmske glazbe, dijaloga, tišine i dijegetskih zvukova. Rad se bavi posebnim pristupom zvučnomu krajobrazu u njemačkome filmu i TV seriji i postavlja pitanja kojima se treba baviti u sljedećim istraživanjima na ovu temu.

Keywords

filmski zvuk; teorija filma; njemačka kinematografija; dizajn zvuka; dijegetski zvuk

Hrčak ID:

272130

URI

https://hrcak.srce.hr/272130

Publication date:

4.2.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 784 *