Skip to the main content

Review article

LOJALNOST TURISTA RURALNIH DESTINACIJA

Barbara Puh orcid id orcid.org/0000-0002-8454-0762 ; Sveučilište u Dubrovniku, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju, Lapadska obala 7, 20000 Dubrovnik, Croatia


Full text: croatian pdf 297 Kb

page 9-20

downloads: 153

cite


Abstract

Turizam se danas smatra jednim od važnijih čimbenika razvoja u svijetu. Ruralne destinacije koje su suočene sa procesom depopulacije te smanjenja agrarne proizvodnje u turizmu nalaze mogućnost revitalizacije te zaustavljanja negativnih trendova. S druge strane intenzivna turistička konkurencija među brojnim destinacijama na međunarodnom turističkom tržištu prisiljava ih na stvaranje i zadržavanje lojalnosti turista u cilju postizanja što boljih turističkih rezultata. Cilj rada je ispitati lojalnost turista koji posjećuju ruralne destinacije te istražiti postojanje statistički značajnih razlika u lojalnosti u odnosu na geografske i sociodemografske varijable ispitanika te percipirani imidž destinacije. Empirijsko istraživanje provedeno je na prigodnom namjernom uzorku 600 ispitanika u periodu lipanj 2017- siječanj 2018 u ruralnim područjima u okolici grada Dubrovnika. Od početnog uzorka, 561 upitnik je pravilno ispunjen te je korišten u daljnjoj analizi. Da bi se postigao cilj rada korištena je deskriptivna i inferencijalna statistika (Mann Whitney i Kruskal Wallis test). Zaključci ukazuju na postojanje statistički značajnih razlika u lojalnosti turista u odnosu na geografske i sociodemografske varijable te percipirani imidž turističke destinacije. Rezultati istraživanja mogu biti korisni lokalnoj upravi u unapređenju marketinških napora s ciljem zadržavanja i povećanja broja lojalnih turista.

Keywords

ruralne destinacije; turisti; lojalnost destinaciji

Hrčak ID:

275579

URI

https://hrcak.srce.hr/275579

Publication date:

15.3.2022.

Visits: 416 *