Review article
DINAMIČKA GEOGRAFSKA ALOKACIJA WEB KUPACA
Stjepan Vidačić
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Igor Pihir
orcid.org/0000-0002-3766-3727
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Ana Kutnjak
orcid.org/0000-0003-1713-3582
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Abstract
Suvremeni maloprodajni sustavi koji se realiziraju putem web-a imaju nekoliko novih značajki koje nisu obilježje klasične maloprodaje na licu mjesta, kao što su: informiranje kupca o značajkama robe u ponudi putem web-a, sigurna dostava robe na lokaciju kupca uz naplatu, dodatni popust kod kupovine putem web-a i sl.
Fokus ovog rada je na analizi prodaje putem web-a u poduzećima koja imaju standardnu veleprodaju i maloprodaju, a web prodaja kao dodatni način prodaje ima dvije funkcije: reklama prodajnog asortimana putem weba i maloprodaja uz uključenu funkciju dostave robe na lokaciju kupca.
U radu je analizirana prostorna - geografska distribucija web kupaca u dva poduzeća, koja za dostavu robe koriste usluge vanjskih prijevoznika prema dva različita modela. Značajka prvog modela je da je cijena dostave fiksna za sve kupce bez obzira na geografsku lokaciju, masu i količinu robe, dok je značajka drugog modela varijabilna cijena dostave u funkciji mase paketa robe koji se dostavlja, bez obzira na geografsku lokaciju.
Ovaj rad prikazuje razvijeni dinamički model, integriran u informacijski sustav poduzeća prodavatelja, koji omogućuje geografsku alokaciju i prikaz distribucije web kupaca u realnom vremenu na digitalnoj karti.
Keywords
informacijski sustav; web prodaja; maloprodaja; dostava robe; geografska distribucija kupaca; digitalna karta
Hrčak ID:
275582
URI
Publication date:
15.3.2022.
Visits: 1.005 *