Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22572/mi.28.1.5

Dosljednost europske medijske politike: medijska koncentracija na primjerima Crne Gore i Srbije

Jovana Davidović orcid id orcid.org/0000-0003-2619-2795 ; suradnica u nastavi na Fakultetu političkih nauka Univerziteta Crne Gore. Kontakt:


Full text: croatian pdf 413 Kb

page 101-131

downloads: 624

cite


Abstract

Dugotrajno nastojanje Vijeća Europe i Europske unije za suzbijanjem dominacije na medijskom tržištu nije u potpunosti riješilo pitanje medijske koncentracije. Cilj je ovog rada ispitati u kojoj je mjeri europska medijska politika dosljedna u uklanjanju koncentriranoga medijskog vlasništva. U radu ispitujemo primjenjivost europskih standarda na dvjema postkomunističkim zemljama, Crnoj Gori i Srbiji, kojima je pluralno medijsko tržište jedan od neophodnih preduvjeta za pridruživanje Europskoj uniji. Analizom smo utvrdili kako je europska medijska politika imala periode diskontinuiteta koji su rezultat balansiranja između neoliberalne paradigme i demokratskog pluralizma, nadmetanja s američkim tržištem, naglih tehnoloških promjena i svjetske financijske krize iz 2008. godine. Također smo ustanovili kako Crna Gora i Srbija usklađuju svoje medijsko zakonodavstvo s europskim, ali da još uvijek imaju izražen problem s medijskom koncentracijom, osobito u području transparentnoga medijskog vlasništva, javnog financiranja i političkog utjecaja. Rezultati ovog rada time postavljaju implikacije za analizu europske medijske politike, a posebno medijskog ambijenta postkomunističkih zemalja koje se još uvijek nisu u potpunosti odrekle nasljeđa personaliziranih sustava.

Keywords

medijska koncentracija; europska medijska politika; medijski pluralizam; Crna Gora; Republika Srbija

Hrčak ID:

277675

URI

https://hrcak.srce.hr/277675

Publication date:

10.5.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.839 *