Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31727/m.23.6.4

Mišljenje hrvatskih potrošača o tradicionalnoj Dalmatinskoj janjetini u procesu dobivanja zoi oznake

Linda Martić Kuran orcid id orcid.org/0000-0003-0234-941X ; „Marko Marulić“ Polytechnic in Knin, Croatia
Marijana Drinovac Topalović orcid id orcid.org/0000-0002-2839-6735 ; „Marko Marulić“ Polytechnic in Knin, Croatia
Jelena Đugum ; Ministry of Agriculture, Zagreb, Croatia
Marina Krvavica ; „Marko Marulić“ Polytechnic in Knin, Croatia


Full text: english pdf 675 Kb

page 483-496

downloads: 312

cite

Download JATS file


Abstract

Zaštita "Dalmatinske janjetine” zaštićenom oznakom izvornosti (ZOI) temelji se na specifičnoj kvaliteti mesa i tradicionalnom načinu uzgoja janjadi dalmatinske pramenke na geografskom području koje se poklapa s uzgojnim područjem izvorne hrvatske pasmine ovaca, Dalmatinske pramenke. Pod nazivom "Dalmatinska janjetina" na tržište se može staviti samo meso janjadi dalmatinske pramenke, uzgojene isključivo u Dalmaciji. U zakonskom postupku registracije zaštićene oznake ZOI, koji je nedavno završen na hrvatskoj nacionalnoj razini, a trenutno je u tijeku postupak na razini EU-a, provedeno je istraživanje među hrvatskim potrošačima na uzorku od 1.034 potrošača s područja čitave Hrvatske, kako bi se utvrdila prepoznatljivost ovog proizvoda na hrvatskom tržištu, kao i preferencije potrošača s obzirom na slične proizvode iz drugih hrvatskih regija. Istraživanje je pokazalo da hrvatski potrošači prepoznaju „Dalmatinsku janjetinu“ kao tradicionalni, visokokvalitetni proizvod. Gotovo 75 % ispitanika “Dalmatinsku janjetinu” prepoznaje kao posebnu vrstu janjetine kvalitetniju od ostalih vrsta janjetine na hrvatskom tržištu. Gotovo 85 % ispitanika koristi janjetinu u prehrani, ali više od 58 % samo u posebnim prilikama (narodne svetkovine i obiteljska slavlja), osobito ako se priprema pečenjem na ražnju. Navedeni tradicionalni način pripreme janjetine pečenjem na ražnju više od 85 % ispitanika povezuje s Dalmacijom kao regijom. Ugled na tržištu i povezanost s geografskim područjem proizvodnje (Dalmacija) razlozi su zbog kojih hrvatski potrošači radije kupuju dalmatinsku janjetinu nego druge vrste janjetine.

Keywords

Dalmatinska janjetina; ZOI oznaka; istraživanje mišljenja potrošača

Hrčak ID:

267607

URI

https://hrcak.srce.hr/267607

Publication date:

15.12.2021.

Article data in other languages: italian spanish english german

Visits: 1.946 *





This display is generated from NISO JATS XML with jats-html.xsl. The XSLT engine is libxslt.