Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/sp36201

Utjecaj konfucijanizma i daoizma na promjene u kineskim teorijama slikanja. Od slikanja ljudskih figura do slikanja pejzaža (shanshui)

Huang Chieh Yu ; Fu Jen Catholic University, Department of Philosophy, Department Office: 242062, No. 510, Zhongzheng Rd., Xinzhuang District, New Taipei City 242062, Taiwan


Full text: english pdf 700 Kb

page 257-276

downloads: 722

cite

Full text: croatian pdf 700 Kb

page 275-275

downloads: 226

cite

Full text: german pdf 700 Kb

page 276-276

downloads: 932

cite

Full text: french pdf 700 Kb

page 276-276

downloads: 212

cite


Abstract

Ovaj članak objašnjava karakteristike kineske estetike kroz osnovne koncepte izvornog konfucijanizma i izvornog daoizma. Ove teorije promatraju estetske aktivnosti kao cjelinu integriranu s kultivacijom života. No, konfucijansko gledište vjeruje da se od pojedinca do države sklad između svih ljudi i imperijalne moći može postići glazbenim obrazovanjem. Daoističko gledište vjeruje da napuštanje sekularnog utilitarnog mišljenja može ukloniti sve prepreke razvoju ljudske prirode i povezati ljudsku prirodu s prirodom radi postizanja duhovne slobode. Ovaj je pristup postao proces umjetnikove težnje za najvišim umjetničkim dostignućem. Za daljnje objašnjenje, ovaj članak predstavlja teorije slikara figura Gua Kaizhija i Xiea Hieja, te teorije pejzažnih slikara Gua Xija i Jinga Haoa. Promjena od slikarstva figura do pejzažnog slikarstva nije samo posljedica utjecaja političke stvarnosti, već i razvoja teorije umjetničkog stvaralaštva utemeljene na idealnom području koje zastupaju konfucijanizam i daoizam.

Keywords

konfucijanizam; daoizam; slikanje ljudskih figura; slikanje pejzaža; shanshui; Gu Kaizhi; Xie He; Guo Xi; Jing Hao

Hrčak ID:

280199

URI

https://hrcak.srce.hr/280199

Publication date:

20.1.2022.

Article data in other languages: english german french

Visits: 3.864 *