Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4162

Realno pozicioniranje vrijednosnih opredjeljenja učitelja

Žana Bojović orcid id orcid.org/0000-0002-4156-9426 ; Faculty of Education in Užice University of Kragujevac Trg Svetog Save 36, 31 000 Užice, Serbia
Danijela Vasilijević ; Faculty of Education in Užice University of Kragujevac Trg Svetog Save 36, 31 000 Užice, Serbia
Danijela Sudzilovski ; Faculty of Education in Užice University of Kragujevac Trg Svetog Save 36, 31 000 Užice, Serbia


Full text: english pdf 308 Kb

page 9-36

downloads: 198

cite

Full text: croatian pdf 308 Kb

page 9-36

downloads: 225

cite


Abstract

U okvirima teorijske znanstvene sinteze prezentiraju se i obrazlažu različite
klasifikacije vrijednosti i vrijednosnih orijentacija i traži najpovoljnija osnova za
ispitivanje vrijednosti i vrijednosnih orijentacija učitelja1. Na slučajnom uzorku od 408
učitelja središnje i zapadne Srbije, na početku školske 2019./20. godine, a na temelju
Rokeachove liste vrijednosti, izvršeno je empirijsko istraživanje transferzalnoga
tipa, s osnovnim ciljem da se utvrde terminalne i instrumentalne vrijednosti učitelja
različitog broja godina radnoga iskustva. Kod terminalnih vrijednosti, sve skupine
ispitanih učitelja identično pozicioniraju obiteljsku sigurnost u odnosu na ostale
ispitivane vrijednosti, a kod instrumentalnih vrijednosti učitelji svih skupina jednako
izdvajaju: poštenje, odgovornost, ambicioznost. Dobijeni parametri ANOVA testa
i F vrijednosti između skupina ispitanika pokazali su statističku značajnost u
pozicioniranju terminalnih i instrumentalnih vrijednosti čime smo potvrdili da
godine radnoga skustva učitelja imaju značajan utjcaj na pozicioniranje vrijednosti.

Keywords

hijerarhija; instrumentalne vrijednosti; Rokeachova lista; terminalne vrijednosti

Hrčak ID:

280312

URI

https://hrcak.srce.hr/280312

Publication date:

18.5.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.108 *