Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4115

Razvoj konceptualnoga razumijevanja fizikalnih i kemijskih promjena na makroskopskoj, podmikroskopskoj i simboličkoj razini – međugeneracijsko istraživanje

Katarina Putica orcid id orcid.org/0000-0002-5609-2368 ; Innovative Centre of the Faculty of Chemistry University of Belgrade Studentski trg 12-16, 11158 Belgrade, Serbia


Full text: english pdf 573 Kb

page 161-188

downloads: 72

cite

Full text: croatian pdf 573 Kb

page 161-188

downloads: 84

cite


Abstract

Kako bi se objasnio način na koji se tijekom vremena razvija proces razumijevanja
kemijskih pojmova na makroskopskoj, podmikroskopskoj i simboličkoj razini,
predlažu se dva modela: model ekspanzijskoga trokuta i model rastućega ledenjaka.
S ciljem provjere valjanosti ovih dvaju modela, u ovom je istraživanju ispitano
mijenja li se u značajnoj mjeri razina razumijevanja pojmova vezanih uz fizikalne
i kemijske promjene na svakoj od navedenih razina s dobi učenika, pokazuju li
odabrane dobne skupine značajne razlike u razumijevanju na navedenim razinama
te razlikuju li se rezultati dobiveni za ove dobne skupine. U sklopu istraživanja,
121 učenik u dobi od 14 godina, 108 učenika u dobi od 16 godina te 112 učenika u
dobi od 19 godina riješili su test kojim se provjeravalo njihovo razumijevanje ranije
spomenutih pojmova, na sve tri razine. Učenici u dobi od 16 i 19 godina ostvarili
su značajno bolje rezultate od učenika u dobi od 14 godina, na svakoj razini, dok
su sve dobne skupine pokazale značajno bolje razumijevanje fizikalnih i kemijskih
promjena na makroskopskoj i simboličkoj u usporedbi s podmikroskopskom razinom.
Zaključak je da, iako su predloženi modeli općenito gledajući valjani, nastavne metode
koje se primjenjuju i struktura kurikula za Kemiju imaju veliki utjecaj na razvoj
konceptualnoga razumijevanja kod učenika, na sve tri razine kemijskoga znanja.

Keywords

model ekspanzijskoga trokuta; model rastućega ledenjaka; oksidacija magnezija; sublimacija vode

Hrčak ID:

280319

URI

https://hrcak.srce.hr/280319

Publication date:

18.5.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 442 *