Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.20.2.11

Poticanje kreativnosti kroz pokret i ples u razrednoj nastavi

Arijana Tomić orcid id orcid.org/0000-0002-8939-8902 ; Transcom Worldwide, Osijek, Croatia
Senka Žižanović orcid id orcid.org/0000-0002-6715-6507 ; University J. J. Strossmayer of Osijek, Faculty of Humanities and Social Sciences, Osijek, Croatia
Branko Bognar orcid id orcid.org/0000-0002-8037-6555 ; University J. J. Strossmayer of Osijek, Faculty of Humanities and Social Sciences, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 140 Kb

page 389-401

downloads: 418

cite


Abstract

Jedan od načina poticanja kreativnosti djece rane školske dobi jest putem pokreta i plesa, čime se zadovoljava njihova prirodna potreba za kretanjem i potiče izražavanje na drugačiji način. Pri tome se ističe kreativni ples, kao vrsta plesa koja potiče cjelovit razvoj djeteta. Imajući u vidu prednosti kreativnoga pokreta i plesa, provedeno je akcijsko istraživanje radi poticanja učenika na kretanje i kreativno izražavanje pokretom te poticanje učenika na međusobnu suradnju. Istraživanje je provedeno s 23 učenika prvoga razreda osnovne škole tijekom svibnja i lipnja 2019. godine. Rezultati istraživanja pokazali su napredak učenika u kreativnom izražavanju pokretom. Znanja koja su stekli rabili su na naučene te na samostalno osmišljene načine, istražujući mogućnosti pokreta koje im pružaju tijelo, prostor, vrijeme i energija. Istraživanje je pokazalo da su kreativan pokret i ples jedan od načina poticanja kreativnosti djeteta u školskom kontekstu, čemu je više pažnje potrebno usmjeriti u procesu suvremenog odgoja i obrazovanja.

Keywords

akcijsko istraživanje; kreativni pokret; škola; učenici

Hrčak ID:

280528

URI

https://hrcak.srce.hr/280528

Publication date:

15.7.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.069 *