Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.20.2.11
Poticanje kreativnosti kroz pokret i ples u razrednoj nastavi
Arijana Tomić
orcid.org/0000-0002-8939-8902
; Transcom Worldwide, Osijek, Hrvatska
Senka Žižanović
orcid.org/0000-0002-6715-6507
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska
Branko Bognar
orcid.org/0000-0002-8037-6555
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Jedan od načina poticanja kreativnosti djece rane školske dobi jest putem pokreta i plesa, čime se zadovoljava njihova prirodna potreba za kretanjem i potiče izražavanje na drugačiji način. Pri tome se ističe kreativni ples, kao vrsta plesa koja potiče cjelovit razvoj djeteta. Imajući u vidu prednosti kreativnoga pokreta i plesa, provedeno je akcijsko istraživanje radi poticanja učenika na kretanje i kreativno izražavanje pokretom te poticanje učenika na međusobnu suradnju. Istraživanje je provedeno s 23 učenika prvoga razreda osnovne škole tijekom svibnja i lipnja 2019. godine. Rezultati istraživanja pokazali su napredak učenika u kreativnom izražavanju pokretom. Znanja koja su stekli rabili su na naučene te na samostalno osmišljene načine, istražujući mogućnosti pokreta koje im pružaju tijelo, prostor, vrijeme i energija. Istraživanje je pokazalo da su kreativan pokret i ples jedan od načina poticanja kreativnosti djeteta u školskom kontekstu, čemu je više pažnje potrebno usmjeriti u procesu suvremenog odgoja i obrazovanja.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; kreativni pokret; škola; učenici
Hrčak ID:
280528
URI
Datum izdavanja:
15.7.2022.
Posjeta: 1.788 *