Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.20.2.11

Poticanje kreativnosti kroz pokret i ples u razrednoj nastavi

Arijana Tomić orcid id orcid.org/0000-0002-8939-8902 ; Transcom Worldwide, Osijek, Hrvatska
Senka Žižanović orcid id orcid.org/0000-0002-6715-6507 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska
Branko Bognar orcid id orcid.org/0000-0002-8037-6555 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 140 Kb

str. 389-401

preuzimanja: 674

citiraj


Sažetak

Jedan od načina poticanja kreativnosti djece rane školske dobi jest putem pokreta i plesa, čime se zadovoljava njihova prirodna potreba za kretanjem i potiče izražavanje na drugačiji način. Pri tome se ističe kreativni ples, kao vrsta plesa koja potiče cjelovit razvoj djeteta. Imajući u vidu prednosti kreativnoga pokreta i plesa, provedeno je akcijsko istraživanje radi poticanja učenika na kretanje i kreativno izražavanje pokretom te poticanje učenika na međusobnu suradnju. Istraživanje je provedeno s 23 učenika prvoga razreda osnovne škole tijekom svibnja i lipnja 2019. godine. Rezultati istraživanja pokazali su napredak učenika u kreativnom izražavanju pokretom. Znanja koja su stekli rabili su na naučene te na samostalno osmišljene načine, istražujući mogućnosti pokreta koje im pružaju tijelo, prostor, vrijeme i energija. Istraživanje je pokazalo da su kreativan pokret i ples jedan od načina poticanja kreativnosti djeteta u školskom kontekstu, čemu je više pažnje potrebno usmjeriti u procesu suvremenog odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; kreativni pokret; škola; učenici

Hrčak ID:

280528

URI

https://hrcak.srce.hr/280528

Datum izdavanja:

15.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.788 *