Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15516/cje.v24i3.4454

Skala skrivenoga kurikula fakulteta obrazovnih znanosti: istraživanje valjanosti i pouzdanosti

Kenan Baş ; Ağrı İbrahim Çeçen University Ataturk Mahallesi Ataturk Bulvari No: 21, 04500, Patnos/Ağrı, Turkey
Volkan Duran ; Iğdır University Şehit Bülent Yurtseven Campus, 76000 Center/Iğdır, Turkey


Full text: english pdf 485 Kb

page 887-926

downloads: 220

cite

Full text: croatian pdf 485 Kb

page 887-926

downloads: 183

cite


Abstract

Cilj ovoga istraživanja bio je provesti studiju o razvoju skale koja će poslužiti kao alat
za prikupljenje podataka o skrivenom kurikulu na fakultetima obrazovnih znanosti.
Uzorak ispitanika sastojao se od budućih nastavnika koji su na trećoj i četvrtoj godini
studija (n = 406) na osam različitih odsjeka jednoga fakulteta obrazovnih znanosti
na državnom sveučilištu u Turskoj. Alati za prikupljanje podataka korišteni u ovome
istraživanju sastojali su se od upitnika o osobnim podatcima i ankete. Prikupljeni
podatci analizirani su pomoću SPSS 22.0 i AMOS računalnih programa. Provedene
su eksploratorna (EFA) i konfirmacijska faktorska analiza (CFA) kako bi se odredila
faktorska struktura skale. Tim je analizama dobivena skala koja se sastoji od četiriju
poddimenzija i 29 tvrdnji. Izračunato je da je ukupna varijanca za četiri faktora skale
60,355 %. Utvrđeno je da DFA rezultati χ² = 1,668; RMSEA = 0,044; SRMR = 0,078;
CFI = 0,958, AGFI = 0,877, GFI = 0,900 imaju odgovarajuće prikladne vrijednosti.
Izračunat je i Cronbachov alfa koeficijent, čija je vrijednost za cijelu skalu 950.
Kada su pregledani rezultati analize značajnosti nezavisne varijable, uočeno je da
su tvrdnje imale značajnost veću od 40 %. Stoga se može zaključiti da su tvrdnje bile
odgovarajuće za valjanost i pouzdanost skale te da su bile u skladu s konfirmatornom
faktorskom analizom. Međutim, kada je provedena analiza pomoću istoga modela
umjetne neuronske mreže koji se temeljio na svakom podfaktoru, uočeno je da su
poddimenzije svake dimenzije pokazale značajnost veću od 50 %, što upućuje na
to da podsubdimenzije imaju konzistentnu strukturu. Analiza skale valjanosti i
pouzdanosti skrivenoga kurikula fakulteta obrazovnih znanosti pokazala da je skala
valjana i pouzdana te da je budući nastavnici mogu koristiti.

Keywords

budući nastavnici; fakultet obrazovnih znanosti; kurikul; skala; skriveni kurikul

Hrčak ID:

285653

URI

https://hrcak.srce.hr/285653

Publication date:

16.11.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 975 *