Preliminary communication
https://doi.org/10.31192/np.20.3.9
Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi
Mirna Erk
; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of education, Osijek, Croatia
Tijana Borovac
orcid.org/0000-0002-7802-1288
; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of education, Osijek, Croatia
Sandra Brezetić
orcid.org/0000-0002-3672-7450
; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of humanities and social sciences, Osijek, Croatia
Abstract
Čini se da roditelji (što) raniji početak učenja stranog jezika smatraju jamstvom njegova uspješnog ovladavanja. Stoga prikazujemo istraživanje u kojem smo anketiranjem roditelja (N=131) doznali njihov stav prema ranom učenju engleskog jezika u hrvatskoj sredini. U istraživački nacrt uvrstili smo sociodemografske čimbenike na čiju su važnost ukazala prethodna istraživanja, a posebno smo istražili stav roditelja čija su djeca učila engleski jezik neformalno, u vrtićkoj dobi, i roditelja čija su djeca s učenjem započela formalno, u školi. Doznali smo da su roditeljska vjerovanja o ranom učenju engleskog jezika izrazito pozitivna i ujednačena. Pronašli smo povezanost između procjene boljeg obiteljskog statusa i ranijeg početka djetetova učenja engleskog jezika, no nema razlika u stavu između roditelja čija su djeca počela učiti engleski jezik formalno i neformalno. Zaključujemo da su roditeljska vjerovanja o dobrobitima ranog učenja engleskog jezika oblikovana pod utjecajem društvenih i ekonomskih trendova te utječu na obrazovne jezične politike na globalnoj i lokalnoj razini.
Keywords
formalno učenje engleskog jezika; neformalno učenje engleskog jezika; rano učenje engleskog jezika; socio-demografski čimbenici; stav roditelja
Hrčak ID:
285758
URI
Publication date:
16.11.2022.
Visits: 1.711 *