Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31192/np.20.3.9

Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi

Mirna Erk ; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of education, Osijek, Croatia
Tijana Borovac orcid id orcid.org/0000-0002-7802-1288 ; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of education, Osijek, Croatia
Sandra Brezetić orcid id orcid.org/0000-0002-3672-7450 ; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of humanities and social sciences, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 164 Kb

page 603-615

downloads: 357

cite


Abstract

Čini se da roditelji (što) raniji početak učenja stranog jezika smatraju jamstvom njegova uspješnog ovladavanja. Stoga prikazujemo istraživanje u kojem smo anketiranjem roditelja (N=131) doznali njihov stav prema ranom učenju engleskog jezika u hrvatskoj sredini. U istraživački nacrt uvrstili smo sociodemografske čimbenike na čiju su važnost ukazala prethodna istraživanja, a posebno smo istražili stav roditelja čija su djeca učila engleski jezik neformalno, u vrtićkoj dobi, i roditelja čija su djeca s učenjem započela formalno, u školi. Doznali smo da su roditeljska vjerovanja o ranom učenju engleskog jezika izrazito pozitivna i ujednačena. Pronašli smo povezanost između procjene boljeg obiteljskog statusa i ranijeg početka djetetova učenja engleskog jezika, no nema razlika u stavu između roditelja čija su djeca počela učiti engleski jezik formalno i neformalno. Zaključujemo da su roditeljska vjerovanja o dobrobitima ranog učenja engleskog jezika oblikovana pod utjecajem društvenih i ekonomskih trendova te utječu na obrazovne jezične politike na globalnoj i lokalnoj razini.

Keywords

formalno učenje engleskog jezika; neformalno učenje engleskog jezika; rano učenje engleskog jezika; socio-demografski čimbenici; stav roditelja

Hrčak ID:

285758

URI

https://hrcak.srce.hr/285758

Publication date:

16.11.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 893 *