Skip to the main content

Review article

Pristupi mentorstvu u okviru procesa uvođenja učitelja u profesiju

Daria Rovan orcid id orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 247 Kb

page 289-304

downloads: 277

cite


Abstract

Razdoblje uvođenja u profesiju ima ključnu ulogu za oblikovanje profesionalnog identiteta učitelja te je važno da učitelj početnik tijekom tog razdoblja ima kvalitetnu mentorsku podršku. Cilj ovog preglednog rada je dati pregled pristupa mentorstvu u okviru procesa uvođenja učitelja početnika u profesiju te na temelju toga dati preporuke za razvoj kvalitetnog mentorstva. Postoje različiti pristupi mentorstvu učitelja početnika koji se mogu podijeliti u odnosu paradigme učenja koje se nalaze u njihovoj podlozi. Istraživanja upućuju na prednost konstruktivističkog pristupa mentorstvu pri čemu se posebno ističe pristup edukativnog mentorstva. Kako bi se osiguralo da svaki učitelj početnik dobije kvalitetnu mentorsku podršku, potrebno je utvrditi uvjete za odabir mentora te im omogućiti edukaciju za mentorski rad.

Keywords

profesionalni razvoj učitelja; uvođenje u profesiju; mentorstvo; konstruktivizam; iskustveno učenje

Hrčak ID:

287431

URI

https://hrcak.srce.hr/287431

Publication date:

15.12.2022.

Visits: 543 *