Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53577/oot.5.2.2

Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika

Ana Petak orcid id orcid.org/0000-0001-5443-016X ; Faculty of Croatian Studies, Zagreb, Croatia
Sanja Narić ; Neuropsychiatric Hospital “Dr. Ivan Barbot“, Popovača, Croatia
Roberta Matković orcid id orcid.org/0000-0002-6967-4148 ; Teaching Institute of Public Health of the Split-Dalmatia County, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 467 Kb

page 27-52

downloads: 158

cite


Abstract

Manje od polovice učenika s poremećajem i/ili nekim simptomima poremećaja
naposljetku primi adekvatnu podršku, što ukazuje na potrebu za univerzalnim
sustavom probira mentalnog zdravlja u školama. Adekvatna reakcija nastavnika na
internalizirane simptome učenika nerijetko je glavni poticaj za uključivanje učenika
u tretman, stoga je važno istražiti čimbenike koji takvom ponašanju pridonose. Cilj
rada je sažeti postojeća istraživanja ponašanja, stavova i znanja nastavnika o učenicima
s internaliziranim simptomima i poremećajima. Obuhvatom publikacija objavljenih
između 2005. i 2021. godine rad sažima spoznaje o ponašanjima, stavovima i znanjima
nastavnika o internaliziranim simptomima i poremećajima te njihovoj ulozi u procesu
probira na probleme mentalnog zdravlja učenika. Dostupna istraživanja pokazuju da
su nastavnici bolji u detekciji eksternaliziranih nego internaliziranih poremećaja i/
ili simptoma, da navode nedostatno znanje te imaju pogrešna uvjerenja o uzrocima i
tijeku poremećaja, što može dovesti do nerazumijevanja njihove ozbiljnosti te kasnog
upućivanja na stručnu procjenu. Nužna su dodatna istraživanja u području.

Keywords

internalizirani poremećaji; nastavnici; učenici; stavovi; ponašanja; znanja

Hrčak ID:

288296

URI

https://hrcak.srce.hr/288296

Publication date:

4.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.017 *