Educational issues, Vol. 5 No. 2, 2022.
Original scientific paper
https://doi.org/10.53577/oot.5.2.8
Uloga akcijskog istraživanja u razvoju socio-emocionalnih vještina učenika
Jelena Maksimović
orcid.org/0000-0001-8356-0211
; Redovni profesor, Filozofski fakultet u Nišu, Ćirila i Metodija 2, Niš, Republika Srbija
Jasmina Veljković
; Demonstrator, Filozofski fakultet u Nišu, Ćirila i Metodija 2, Niš, Republika Srbija
Abstract
U radu su prikazane socio-emocionalne vještine, kako kroz teoretsko
utvrđivanje tako i kroz praktičnu primjenu u obliku akcijskog istraživanja s učenicima
trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Glavni cilj provedenog istraživanja je
vidjeti koliko su učenici emocionalno i socijalno pismeni, koliko znaju i koliko imaju
razvijene određene kvalitete (konkretnije, timski rad i kreativnost). Naglasak je stavljen
i na poticanje tople i ugodne klime u učionici. Istraživanje se odvijalo u trima fazama.
Prva faza uključivala je osmišljavanje i pripremu aktivnosti i aktera. Druga faza se
odnosila na provedbu aktivnosti i provođenje formativna evaluacija nakon svake. Treća
faza se odnosila na završnu provjeru učinaka aktivnosti (sumativnu evaluaciju), gdje su
ispitana mišljenja sudionika o načinu rada i novinama koje su uvedene, a koje su imali
priliku upoznati. Dobiveni rezultati istraživanja pokazali su pozitivne učinke. Učenici
su na drugačiji i zanimljiviji način stekli potrebne i poželjne vještine, kao i to da im se
sviđa takav primijenjeni rad.
Keywords
akcijsko istraživanje; evaluacija; socio-emocionalne vještine; studenti; ugodna atmosfera Odgojno-
Hrčak ID:
288306
URI
Publication date:
4.12.2022.
Visits: 885 *