Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.5.2.8

Uloga akcijskog istraživanja u razvoju socio-emocionalnih vještina učenika

Jelena Maksimović orcid id orcid.org/0000-0001-8356-0211 ; Full professor, Faculty of philosophy, University of Niš , Ćirila i Metodija 2, Niš, Republic of Serbia
Jasmina Veljković ; Demonstrator, Faculty of philosophy, University of Niš, Ćirila i Metodija 2, Niš, Republic of Serbia


Puni tekst: engleski pdf 488 Kb

str. 173-193

preuzimanja: 203

citiraj


Sažetak

U radu su prikazane socio-emocionalne vještine, kako kroz teoretsko
utvrđivanje tako i kroz praktičnu primjenu u obliku akcijskog istraživanja s učenicima
trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Glavni cilj provedenog istraživanja je
vidjeti koliko su učenici emocionalno i socijalno pismeni, koliko znaju i koliko imaju
razvijene određene kvalitete (konkretnije, timski rad i kreativnost). Naglasak je stavljen
i na poticanje tople i ugodne klime u učionici. Istraživanje se odvijalo u trima fazama.
Prva faza uključivala je osmišljavanje i pripremu aktivnosti i aktera. Druga faza se
odnosila na provedbu aktivnosti i provođenje formativna evaluacija nakon svake. Treća
faza se odnosila na završnu provjeru učinaka aktivnosti (sumativnu evaluaciju), gdje su
ispitana mišljenja sudionika o načinu rada i novinama koje su uvedene, a koje su imali
priliku upoznati. Dobiveni rezultati istraživanja pokazali su pozitivne učinke. Učenici
su na drugačiji i zanimljiviji način stekli potrebne i poželjne vještine, kao i to da im se
sviđa takav primijenjeni rad.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; evaluacija; socio-emocionalne vještine; studenti; ugodna atmosfera Odgojno-

Hrčak ID:

288306

URI

https://hrcak.srce.hr/288306

Datum izdavanja:

4.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 718 *