Professional paper
https://doi.org/10.56321/IJMBS.8.13.36
POLITIČKA PROPAGANDA I LAŽNE VIJESTI: TRENDOVI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
Matea Topić Crnoja
orcid.org/0000-0002-5103-8055
; University of Zagreb Faculty of Economics & Business, Zagreb, Croatia
Mirko Palić
orcid.org/0000-0001-8192-7868
; University of Zagreb Faculty of Economics & Business, Zagreb, Croatia
Abstract
Glavna tema ovog rada je analizirati koncept političke propagande i njene tranzicije s tradicionalnih medija na društvene mreže te posljedica do kojih pritom dolazi u javnom prostoru kroz razvoj cijele nove paradigme informacijskih balona u kojima su korisnici okruženi samo istomišljenicima te informacijama i vijestima koje podupiru njihov svjetonazor i sustav vrijednosti. Cijeli ovaj sustav često je omeđen lažnim vijestima koje je teško razlikovati od onih istinitih. Istraživanja, ali i primjeri navedeni u radu pokazuju da postoje brojni primjeri uspješne političke propagande temeljene na lažnim vijestima i njihovom viralnom prenošenju putem društvenih mreža. U radu se propitkuju suvremena rješenja i napori različitih društvenih mreža, ali i nacionalnih zakonodavstava u označavanju i ograničavanju širenja dezinformacija. Za sada se čini da rješenje ne leži samo u naprednim algoritmima i velikom broju zaposlenih „fact checkera“ već i u sustavnoj edukaciji i osvješćivanju korisnika da aktivno traže različite poglede i rješenja za pitanja koja ih zanimaju kako bi proširili i u konačnici razbili svoj informacijski „mjehurić“.
Keywords
lažne vijesti; propaganda; društvene mreže
Hrčak ID:
288342
URI
Publication date:
23.12.2022.
Visits: 2.190 *