Original scientific paper
https://doi.org/10.22210/strjez/51-2/3
Motivacija studenata za studijski program na engleskome jeziku i očekivanja vezana uz jezični napredak
Kornelija Čakarun
; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business
Branka Drljača Margić
orcid.org/0000-0002-7617-6606
; University of Rijeka, Faculty of Humanities and Social Sciences
Abstract
Cilj je ove studije ispitati motivaciju studenata koji studiraju na engleskome jeziku (EJVIN-
studenti) za odabir studijskoga programa na engleskome jeziku i nedostatak iste kod studenata
koji studiraju na hrvatskome jeziku (HJVIN-studenti). Cilj je također po prvi put u Republici
Hrvatskoj ispitati očekivanja obiju skupina studenata vezana uz engleski jezični napredak
zahvaljujući studiju te ispunjenje tih očekivanja. Motivacija i očekivanja ispitani su na početku
preddiplomskoga studijskog programa na Ekonomskome fakultetu Sveučilišta u Rijeci, a
ispunjenje očekivanja na kraju. Podatci su prikupljeni upitnikom i intervjuima provedenima
s EJVIN- i HJVIN-studentima prve i treće godine preddiplomskoga studija. Rezultati dobiveni
intervjuima pokazuju da su EJVIN-studenti motivirani za odabir studijskoga programa
na engleskome jeziku željom da poboljšaju svoje engleske jezične vještine te da nastave studij
i izgrade karijeru u inozemstvu, dok se HJVIN-studenti ne odlučuju za te studijske programe
zbog drugačijih interesa, kao i zbog potencijalnih jezičnih izazova. Obje skupine studenata na
početku studija smatraju da će se njihovo znanje engleskoga jezika zahvaljujući studiju poboljšati.
Studenti treće godine potvrđuju ta očekivanja. Dok HJVIN-studenti prvenstveno opisuju
napredak u domeni stručnoga vokabulara, EJVIN-studenti ističu i razvijenije opće jezične vještine
i veće samopouzdanje u uporabi engleskoga jezika. Rezultati studije upućuju na potrebu,
kako HJVIN- tako i EJVIN-studenata, za kolegijima kojima je fokus sam engleski jezik.
Keywords
engleski kao jezik visokoškolske nastave (EJVIN), očekivanja, jezični napredak, motivacija
Hrčak ID:
289475
URI
Publication date:
20.12.2022.
Visits: 987 *