Professional paper
MOTIVACIJA U SPORTU
Špela Košir
; Osnovna šola Frana Roša, Slovenija
Abstract
Današnji način života sve više udaljava djecu od prirode i kretanja koji su im prijeko potrebni za cjelovit razvoj. Posljedice se vide u pogoršanju kretnih sposobnosti, povećanju tjelesne težine djece i pogoršanju psihičkog stanja djece. Mnoga djeca stoga se još više udaljavaju od tjelovježbe, jer nisu uspješna u sportu, a tijekom pandemije navikla su slobodno vrijeme provoditi ispred računala i mobitela. Za mnogu je djecu tjelesni odgoj u školi jedini kontakt sa sportom. Zato učitelj ima vrlo važnu ulogu jer o njemu ovisi veliki dio čimbenika koji uvjetuju kvalitetan tjelesni odgoj. Dakle, rezultati uglavnom ovise o učiteljevoj sposobnosti, marljivosti i kreativnosti. Dakle, osim sportskih znanja i metodike nastave, dobar učitelj mora poznavati i svoje učenike, što ih motivira, što ih koči, uvjete u kojima žive, njihove želje, sposobnosti i drugo. Učenike treba poticati na učenje tjelesnih aktivnosti, izbjegavati kažnjavanje, ismijavanje i komentiranje djetetove nespretnosti ili nespretnosti. Učitelj mora podržavati djetetovo pozitivno samopoimanje, ali ga ne smije uništavati. Učiteljeva je zadaća pobuditi unutarnju motivaciju kod učenika, a kada je nema, može ih motivirati i izvana prikladnim kretnim aktivnostima, pozitivnim poticajnim riječima, isticanjem napredovanja učenika, a ne konačnog rezultata, te nagrađivanjem za sudjelovanje u sportu. te bolje osobne rezultate u pojedinim sportskim granama.
Keywords
Hrčak ID:
290845
URI
Publication date:
1.3.2023.
Visits: 1.551 *